Mely online cégek futhatnak be idén?

Mely online cégek futhatnak be idén?

2012. január 11. 08:07, Szerda
Számos kisebb online vállalkozás szeretne áttörést elérni az idei esztendőben. Kérdés azonban, hogy ez melyik cégnek és szolgáltatónak fog sikerülni. Nyolc vállalatnak van komoly esélye a sikerre.

Az Apple, a Google, a Microsoft vagy az Amazon számos kiváló terméket kínál a felhasználóknak. Ezek a társaságok azonban több ezer dolgozót foglalkoztatnak és folyamatosan új üzleti modelleket keresnek. A kisebb internetes IT-cégek nehéz helyzetben vannak, ha be akarnak törni a piacra és meg akarják vetni a lábukat. Különösen akkor igaz ez, ha el akarják kerülni a felvásárlást és szeretnének több éven keresztül független fejlesztőkként dolgozni. Mindenesetre nyolc csapatnak erre minden esélye megvan.

Az Amen nevű online szolgáltatás a különböző helyekről, élelmiszerekről, filmekről, szokásokról és más dolgokról gyűjt negatív és pozitív értékeléseket. A vállalkozást egy Ashton Kutcher körüli befektetői csoport tavaly több millió dollárral támogatta.

A Lytro egy innovatív fényérzékelő szenzort fejlesztett ki, amely képes rögzíteni a különböző információkat, például hogy milyen irányból érték a chipet a fénysugarak, s ezek milyen erősek, illetve intenzitásúak voltak. Az eredmény: a felvétel megtekintője maga határozhatja meg, hogy a kép mely részét akarja részletesen és élesen látni. Az amerikai cég megoldása már három eszközben érhető el és az idén várhatóan további készülékekbe is integrálni fogják. A technológiáról és az arra épülő termékekről már mi is beszámoltunk.

A TunedIn azt akarja lehetővé tenni, hogy miközben a felhasználók televíziós adásokat tekintenek meg, más csatornákról is véleményt nyilváníthassanak és így a filmekből és a filmsorozatokból egy közösségi élmény születhessen. A felvételek megtekintésének második képernyője a számítógép monitora vagy az okostelefon kijelzője lehet. Bár a vállalat még a fejlesztések kezdetén jár, azonban érdemes rá már most odafigyelni.

A Quote.fm egy közösségi hálózat központi eleme. Lehetővé teszi, hogy az internetezők ne csak linkeket osszanak meg egymással, hanem jegyzeteket, idézeteket és megjegyzéseket is. A Twitterhez hasonlóan nyomon követhetők bizonyos személyek és az ő idézeteik. A zárt bétaszakasz után már bárki regisztrálhatja magát a szolgáltatás oldalán. A Pinterest használói egy virtuális (üzenő)falat kapnak, amelynek a segítségével érdekes vagy fontos dolgokat és eseményeket szervezhetnek meg. De ha valaki érdekes tartalmat talál a világhálón, azt is elhelyezheti ezen a virtuális falon. A kaliforniai vállalkozás platformjának jelenleg is zajlik a zárt tesztelése és csak meghívóval regisztrálhatja magát bárki.

Az UPcload és a SoundCloud nevű platformokat már bemutattuk. Előbbinél egy webkamera segítségével bárki leveheti majd a ruhája elkészítéséhez szükséges méreteket, míg az utóbbi egy mindenki számára szabadon hozzáférhető stúdióként működik. Biztosítja, hogy a művészek feltölthessék az internetre vagy módosíthassák a saját zeneszámaikat.

Végül, de egyáltalán nem utolsósorban érdemes figyelni a Path nevű szolgáltatásra, amely nyomon követi és dokumentálja a felhasználó élettörténetét. Ehhez csupán elegendő egy alkalmazást telepíteni az okostelefonunkra és máris megoszthatjuk a világgal, hogy mikor, kivel, hol és mit éltünk át. Mindenki eldöntheti, hogy az információk a Path rendszerében maradnak, vagy felkerülnek a Facebookra és a Twitterre is. Jelenleg már több mint egymillióan használják a szolgáltatást.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások