The Darkness 2

The Darkness 2

2012. február 18. 19:59, Szombat
A játék minden gyilkosságot XP-vel jutalmaz, és természetesen minél változatosabban írtjuk ki rosszakaróinkat, annál több tapasztalati ponttal leszünk gazdagabbak. Ezeket a pontokat, amiket a játék esszenciának nevez, meghatározott helyeken költhetjük el különböző képességekre. Jackie számára összesen négy képességfa érhető el, amelyeken különféle buffokat, illetve új mozdulatokat találunk. Egyetlen végigjátszás garantáltan nem elegendő ahhoz, hogy mind a négy fát teljesen felépítsük, így aki szeretné megtudni milyen érzés, amikor a Sötétség teljes hatalmát rászabadíthatja ellenfeleire, annak ott a New Game+ opció, amelyben a meglévő képességeinkkel játszhatjuk újra az egyes küldetéseket, vagy akár az egész kampányt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A The Darkness 2-vel kapcsolatban a legfájóbb pont, hogy az egyjátékos kampány igencsak rövidre sikerült, és mindössze szűk 4-5 óra alatt teljesíthető. Igaz, hogy a képességek begyűjtése, illetve a korlátlan tombolás lehetősége egész erős érveket jelentenek az említett New Game+ lehetőség mellett, viszont csak jobban venné ki magát, ha maga a játék lenne kétszer ilyen hosszú, és nem ugyanazt tolná végig kétszer, aki a Darkness végső formájára kíváncsi.

A kampány mellett találunk többjátékos módot is. Ez nem túl szokványos módon szintén történetalapú, és szépen illeszkedik a kampányba. Ekkor három barátunkkal karöltve Jackie négy emberének bőrébe bújhatunk, és a főnök által megjelölt feladatokat kell végrehajtanunk. Mivel a Darkness csak Jackie-t részesíti kegyeiben, a multis karaktereknek mind van egy-egy speciális fegyvere és egy extra képessége, amit az adott fegyverben lakozó sötét esszencia éltet, így az összhatás olyan, mintha a fő karaktert négyfelé osztották volna, de legalább mindegyik szereplő más játékélményt nyújt a többjátékos módban.

Grafika: A The Darkness 2 látványvilága igen sajátos, és ebből kifolyólag vagy tetszik valakinek, vagy nagyon nem. Az összkép olyan, mintha valamelyik képregényfüzet elevenedne meg a monitorunkon, tehát senki ne várjon fotorealisztikus grafikát, de személyes véleményem, hogy a cell-shaded megvalósítások területén eddig a The Darkness 2 megoldása sikerült a legjobban.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A HUD kellően letisztult, fölösleges információkkal nem szemetelték tele a látóterünket, ami mindenképpen jó pont, viszont kicsit olyan érzés marad a játékosban, hogy ezúttal kicsit kisebb a látószög, mint az egyéb akciójátékokban. Ez eleinte lehet egy kicsit zavaró, de lényegesen nem rombolja a játékélményt. Az irányítás maga teljesen személyre szabható, így legfeljebb az okoz majd némi nehézséget a kezdetekben, hogyan kezeljük a plusz két végtagot, de egy kis gyakorlás után ez sem fog senkinek gondot okozni.

Játszhatóság: Miután sikeresen hozzászoktunk az irányításhoz, az egyetlen problémánk a kampány rövidsége lehet. Lineáris programról lévén szó, eltévedni nem fogunk.

Intelligencia, nehézség: Az ellenfeleink nem buták, de nem is a legintelligensebb rosszarcúak, akikkel eddig videojátékban találkozhattunk. Szükség esetén, illetve, ha lehetőségük van rá, használják a fedezékeket, és egyszerűbb csapatmunkára is képesek, viszont elterelő hadműveleteket vagy bekerítést nem kell várni tőlük. Valójában viszont Jackie a Sötétséggel az oldalán olyan szintű túlerőt jelent, hogy legfőbb gondunk az lesz, hogyan darabolhatnánk a lehető legváltozatosabban, nem pedig az, hogyan éljünk túl egy-két szituációt.

Hangok, zene: Mind a szinkronhangok, mind a hangeffektek kiválóan sikerültek. A zene kellemes, de igazából nem különleges, viszont aláfestésnek ideális.

Összegzés: A The Darkness 2 kategóriájában egyedülálló alkotás. Ilyen intenzív és változatos akciót eddig nem sok esetben láttunk, s mindezt kiegészíti a The Darkness képregények sajátosan morbid hangulata és az utóbbi idők egyik legjobban sikerült cell-shaded grafikája. Igaz, ez utóbbi erősen szubjektív megállapítás, mivel ez a stílus ebben a formában vagy nagyon tetszik valakinek, vagy nagyon nem. A játéknak természetesen vannak hibái is, így alkalmanként a testek hajlamosak "beleesni a falba", vagy egy-két eldobott tárgy képes beakadni néhány szerencsétlen helyen, de ezek összességében nem rontják jelentősen az élményt. Így a legfájóbb hiba, hogy ez a kaland nagyon rövidre sikerült.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások