Színészek nélkül alázta be Hollywoodot a legújabb sikerfilm

Színészek nélkül alázta be Hollywoodot a legújabb sikerfilm

2012. február 26. 23:31, Vasárnap
Az Act of Valor készítői többek között azért tudták olcsón kihozni filmjüket, mert nem kellett sztárgázsikat kifizetni a főszereplőinek, hiszen azok aktív katonaként vállaltál el a rájuk bízott feladatot.

Amerikában a hétvége legnézettebb filmje az Act of Valor lett. A Relativity stúdió által forgalmazott háborús akciófilm három nap alatt 24,7 millió dollár bevételt hozott az első becslések szerint, s ezzel magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt. A film 12 millió dolláros igen alacsonynak számító költségvetésből készült, s a végterméket a Relativity 13 millióért vette meg, hogy azután majdnem 50 millió dollárt költsön a marketingjére - például idén egyedülálló módon a Super Bowl alatt 4 fél perces spotot is vásároltak, ami önmagában 12-13 millió dollárba került.


A marketing másik fontos célja annak kiemelése volt, hogy a filmben nem színészek, ha ma is aktív Navy SEAL katonák szerepelnek, s a készítők a hitelességet szem előtt tartva az ő taktikai megoldásaikat használták fel bizonyos szituációkban. (Természetesen mellék-, nem katonai szerepekben hivatásos színészek is játszanak a produkcióban.) A film persze, ahogy az várható volt, a kritikusok szerint nem lett egy nagy durranás (a RottenTomatoes kritikaösszesítő oldalon 30% csak a pozitív vélemények aránya), de a nagyon erős, edzőtermekre, lövöldözős számítógépes játékokra korlátozott marketing jól működött, a közönség 71%-a volt férfi. (A korbeli megoszlás szerint a nézők 60%-a 25 éven felüli volt.)

Az Act of Valor magyar premierjéről nincs információ.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások