Assassin's Creed III részletek

Assassin's Creed III részletek

2012. március 3. 14:15, Szombat
Az Assassin's Creed harmadik része az idei év egyik legjobban várt alkotása és a Ubisoft számára a 2012-es év legdrágább programja is egyben. A kiadó hétfőre ígérte az első infókat a játékról, ám már ma reggel megjelentek a részletek a neten.

Az Assassin's Creed III hőse egy angol apával és egy őslakos indián anyával rendelkező félvér, aki a Connor (indián neve Ratohnhake:ton) nevet viseli. A játékból megismerhetjük hősünk múltját, gyerekkorát és hogy miért nevelték fel végül a Mohawk törzs tagjai. Connor már nem csak lovagolni tud majd, hanem a fákon is tud majd közlekedni.

Connor rengeteg új mozdulattal rendelkezik. A készítők szerint egyetlen, az előző részekben megismert mozgást sem vettek át az új részhez. A megújult grafikus motor képes akár több ezer karaktert is képes lesz kezelni és az Anvil 2.0 nevet viseli majd.



A harcok is változnak. Ezúttal jóval kevesebb szerepet kap majd a védekezés, hiszen karakterünk - indián vérének köszönhetően - inkább a támadásban jeleskedik és a meglepetés erejében bízik. Ehhez a megszokott indián fegyverek (tomahawk, íj) mellett természetesen az alkarunkra rögzített titkos pengék is a rendelkezésünkre állnak.

A történet 1753 és 1783 között játszódik és főleg Boston valamint New York városában kóborolhatunk. Szerencsére a közeli területeket is szabadon bejárhatjuk és így számos erdőbe valamint faluba juthatunk majd el. A városon kívüli területek is élnek. A sorozat történetében először lehetőségünk lesz (és szükség is) állatokra vadászni, hiszen az erdő tele van szarvasokkal őzekkel és egyéb ennivaló állatokkal.

Számos történelmi alakkal is találkozhatunk. A legfontosabb maga George Washington, akivel rengeteg alkalommal futunk majd össze. Benjamin Franklin lesz az Assassin's Creed III Da Vincije, aki számos alkalommal lesz a segítségünkre. Charles Lee szerepe még nem tisztázott.



Az alakok mellett számos történelmi esemény részese is lehetünk. Ilyen a nagy New York-i tűzvész valamint Valley Forge, mely Washington csapatainak táborhelyéül szolgált. A terület és a környék folyamatosan változik, ahogy az évszakok is. Ahol korábban harcok dúltak, ott már nem igazán nő fű többé és a holttestek sem tűnnek el maguktól (általában a vadállatok dolgoznak majd rajtuk vagy a bomlási folyamat tünteti el őket).

Az évszakoknak is fontos szerepe lesz, hiszen télen például sokkal lassabban mozognak az ellenséges katonák a hó miatt valamint a befagyott folyók, tavak új utakat nyitnak meg előttünk. Az Assassin's Creed III-ban lesznek különböző társulások is, melyekhez csatlakozhatunk is. Ehhez azonban tennünk is kell valamit, de nem mellékküldetéseket. Ha például sokat vadászunk, akkor előbb-utóbb a Vadásztársaság felajánlja, hogy beléphetünk hozzájuk.

Számos új logikai feladványt is kapunk. A legérdekesebbnek a belső nézetes Tetris hangzik, mely új elemeket hoz a játékmenetbe. Megújul az Animus is, mely most már az Animus 3.0 nevet viseli. Ehhez kapcsolódik, hogy Desmond története épp ott folytatódik, ahol a Revelations végén abbamaradt vagyis New Yorkban.



A testvériség rendszere is visszatér, természetesen más néven. Ez annyit jelent, hogy ismét fogadhatunk fel magunk mellé bérgyilkosokat, akik segítsége jól jöhet egy-egy rázósabb helyzetben. A megszokott segítőcsoportok (lotyók, akrobata tolvajok, őrök) eltűntek, de valami más lesz helyettük - ez azonban még titok. Új körözési rendszer is lesz, mely kevésbé lesz szigorú.

Connor sokkal szabadabban mozoghat, mint eddig. Például egy mozdulattal ki tud ugrani az ablakon és megkapaszkodhat a fában. Hősünk emberi pajzsokat is használhat, vagyis egy ellenfelét elkaphatja, majd maga elé tartva fedezheti saját testét és a társait.

Az Assassin's Creed III nagyon nagy vállalkozás. A Ubisoft szerint az első rész óta nem dolgoztak ennyit egy játékon sem és a fejlesztésre fordított büdzsé és munkaerő épp a duplája, mint a Revelations esetében volt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások