A legviccesebb bakik

A legviccesebb bakik

2012. április 16. 16:45, Hétfő

Tökéletes alkotás nem létezik és ez igaz a játékvilágra is. Az esetleg a játékokban megmaradt hibák javítására találták ki a Patch nevet kapott alkalmazást és a mostanában divatos DLC-k is bőven tartalmaznak ilyesmiket.

Most sorba vesszük a számunkra legemlékezetesebb és legviccesebb bakikat, melyek végül mégis elkerülték a fejlesztők és a tesztelők figyelmét. Kezdésnek itt van mindjárt a Fallout: New Vegas, melynek kezdő videójában látható a lenti jelenet. Dr. Mitchell feje ugyanis elég érdekes mozdulatra képes: 180 fokos fordulatot ír le az óramutató járásával megegyező irányban.


A Red Dead Redemption szintén tartalmaz komoly hibákat, ám ezek annyira viccesek, hogy simán elnéztük neki. Az első ilyen a Szamár Nő nevet viseli. A játékban ugyanis találkozhatunk egy asszonnyal, akinek felpattanhatunk a hátára és olyan gyorsan ügethetünk vele, mint a legjobb lovunkkal. Egy másik ilyen a Cougar Man nevet viseli, ezt is érdemes megnézni.


Az utóbbi évek egyik legjobb RPG-je, a The Elder Scolls V: Skyrim sem maradhatott ki a szórásból. Ez kevésbé látványos hiba, de azért érdemes megnézni, hiszen ritkán lát az ember hátrafelé repülő sárkányt. Érdekesebb a Mortal Kombat sorozat egyik hibája, mely végül része lett a szériának.

Az első részben ugyanis egy hanghiba kapcsán jelent meg többeknél az ERMAC kifejezés, mely az Error Macro rövidítése. A rajongók azonban elkezdtek pletykálni arról, hogy ez biztosan egy rejtett karakter, akit már el is képzeltek magukban egy vörös ruhás nindzsaként. A fejlesztők pedig fogták és az Ultimate Mortal Kombat 3-ban megalkották a karaktert, aki immáron részese a legendának.


És természetesen nem hagyhatjuk ki az egyik kultikus alkotást sem, melyben olyan hiba volt, ami sokaknak valószínű fel sem tűnt. A Space Invaders játékmenete nagyon egyszerű volt: adott idő alatt kellett lelőni az összes, lefele közeledő idegent kis űrhajónkkal. Minél kevesebb ellenfél maradt, azok annál gyorsabban mozogtak. Ennek oka egyszerű: az akkori gépek nehezen tudták kezelni ezt a "grafikát és teljesítményt", így egyszerre csak egy idegent mozgatott tizedmásodpercenként. És ahogy csökkent az ellenfelek száma, úgy szabadultak fel az erőforrások és így gyorsabban tudta kezelni a gép a karaktereket.

Természetesen akadtak még hibák, melyeket most nem soroltunk fel, de ezek azok a bakik, melyekre a leginkább - és valamilyen szinten szívesen - emlékszünk vissza. Fórumba jöhetnek a saját élmények.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások