2012. június 2. 15:37, Szombat
Hogy miért is lesz szükségünk a nagyobb területekre? Elsősorban azért, mert az American Nightmare keretein belül már nem a történet és a rettegés, sokkal inkább az akciók kapták a központi szerepet. Habár az alapjátékot a sajtó a pszichológiai thriller címkével illette, azért a sötét erdőkben bóklászva biztosan sokunk gyomra rezzent össze, amikor a semmiből megjelentek az árnyékemberek, és minden erejükkel azon voltak, hogy megkeserítsék az életünket.
Ez volt az egyik olyan elem, amitől a közvetlen előd izgalmassá vált, ám ez az egyik olyan elem is, ami sajnos hiányozni fog az amerikai rémálomból, hiszen a harcok előtérbe kerülésével módosítottak némiképpen azok szisztémáján, és gyorsabbá, valamint pergősebbé tették az egész rendszert. Ennek köszönhetően lényegesen több - gyakran igencsak erős - ellenfél ront majd ránk, ám aggódnunk egy percig sem kell, hiszen alaposan el leszünk látva lőszerrel, a zseblámpánk is lényegesen hatékonyabb lesz, mint az alapjátékban volt, fegyvereink között pedig találhatunk a korábbi felhozatal mellett a géppisztolyon és a szögbelövőn át az íjpuskáig mindent.
Az egész alkotás ugyanakkor úgy lett felépítve, hogy még csak véletlenül se kelljen megijednünk a ránk rontó ellenfelektől, akik gyakran tucatjával fognak támadni. Aki játszott az Alan Wake-kel, az bizonyára tudja, hogy ennyi ellenség ott csak nagyon ritka esetben fordult elő egyszerre, ez pedig kiválóan mutatja, hogy milyen irányba is indult ahhoz képest az American Nightmare.
A fentiek mellett komoly változások történtek még az utánpótlással kapcsolatban, a pályákon elrejtett dobozokból ugyanis immáron alapvető fegyvereinkhez mindig maximális mennyiségű lőszert, zseblámpánkhoz pedig elemet tudunk vételezni, a legjobb pedig, hogy ezek a dobozok bizonyos időközönként újratöltődnek, így ismét használhatók lesznek. A pályákon ugyanakkor több helyen is el lesz szórva csak úgy néhány lőszeres dobozka és egyéb felszerelés - például villanógránát vagy fénycső - is, a lőszerrel tehát ezúttal garantáltan nem kell majd takarékoskodnunk.
Természetesen az American Nightmare esetében is jelen lesz a támpontokkal és magyarázatokkal szolgáló kéziratlapok gyűjtésének lehetősége, habár lényegesen kisebb jelentőségük lesz, mint korábban, elsősorban ugyanis azért kell majd összeszednünk őket, hogy ki tudjuk nyitni velük a pályákon elszórt, általában valamilyen exkluzív fegyvert tartalmazó táskákat. A legnagyobb újdonság a közvetlen elődhöz képest mégis az, hogy a rövidke történeti kampány mellett találhatunk benne egy árkád módot, amely tulajdonképpen nem más, mint egy ranglistákkal ellátott túlélőmóka, ahol főhősünk segítségével egy szűkös pályán kell kihúznunk a rendelkezésünkre álló felszerelésekkel egészen napfelkeltéig, miközben egyre több és több ellenfél ront ránk a semmiből.
A játékmód olyannyira jól sikerült, hogy garantáltan hosszú hetekre, esetekben akár hónapokra is leköti majd azokat a játékosokat, akik szeretik megdöntögetni saját rekordjaikat, vagy csak egyszerűen imádják az izgalmakat, hiszen itt valóban csak annyi utánpótlás fog várni ránk, amennyi feltétlenül szükséges a túléléshez.