2012. július 17. 13:19, Kedd
A GamaxMédia az elsők között kínál hazánkban szolgáltatásként igénybe vehető valós idejű videós tartalomterjesztést.
GamaxMédia néven egy új, hazai tulajdonú vállalat elsőként kínál tévétársaságok, internetes portálok és egyéb képi tartalmakkal rendelkező szervezetek számára olyan szolgáltatásként igénybe vehető megoldást, amely a néző rendelkezésére álló sávszélességhez és az adott mobil eszközhöz igazítva optimális videóélményt nyújt késleltetés nélkül, azaz a hagyományos televíziós vagy online adással egy időben, egyszerre akár több tízezer eszközön.
A cég közleménye szerint az akár csak egy-egy tévéműsor vagy más online tartalom közvetítésére is igénybe vehető szolgáltatás újabb lendületet adhat a valós idejű mobil videózás magyarországi elterjedésének. Nagy összegű beruházás nélkül teremt lehetőséget a piaci szereplőknek e jelenleg még újnak számító lehetősség kiaknázására, a nézők körének kibővítésére. A társaságok megtehetik, hogy elsőként csak a legnagyobb érdeklődésre számot tartó műsorokat teszik elérhetővé a hagyományos számítógépekkel illetve a mobil eszközökkel rendelkező nézők számára, így generálva nagyobb reklám- és egyéb bevételeket. Ezt követően tetszés szerint terjeszthetik ki a közvetítést további műsorokra és tartalmakra úgy, hogy a maximális kockázat a szolgáltatási díj összege.
A mobil penetráció Magyarországon mára meghaladta a 84%-ot, az internethasználat pedig nemrég érte el a 70%-os értéket. Az okostelefonok és tabletek felfutásával ez a két mérőszám immár szorosan összefügg - 2011-ben az értékesített mobilkészülékek 45%-a volt okostelefon, idén pedig elérte az 50%-ot. A mobil eszközök szinte az ország teljes területén szélessávú hálózatokra kapcsolódhatnak, amiből egyenes út vezet a mobil videó térhódításához. Az eltérő platformokon ma már közel azonos szolgáltatásokat lehet nyújtani, és ez nem csak a korábban jól szegmentálható piacokat, hanem a fogyasztói szokásokat is átalakította. A felhasználók, különösen a fiatalok, egyre célzottabban válogatnak a tartalmak között, a korábban megszokott befogadó hozzáállás helyét aktív fogyasztói attitűd vette át.
"Elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, amikor a videózásra alkalmas készülékek száma és minősége, az adatforgalom ára, a megfelelő digitális tartalom és technológia lehetővé teszi a mobil videót fogyasztó nézőszám robbanásszerű emelkedését. A szolgáltatásunkkal megteremtjük ügyfeleink számára azt a lehetőséget, hogy magas minőségű tartalommal és egyben költséghatékony módon lépjenek erre a reklámbevételekre kiéhezett piacra." - mondta dr. Homonnay Géza, a GamaxMédia ügyvezető igazgatója.
A szervezet szerint a szolgáltatás a jellegéből adódóan különösen alkalmas televízió-társaságok, színházak vagy olyan nagyrendezvények szervezői számára, akiknek fontos, hogy a létrehozott tartalom a hagyományos közönség mellett szélesebb körben, de tökéletes minőségben, akadozás nélkül legyen élvezhető tetszőleges mobil eszközökön. Az élő adás mellett rögzített tartalmak is ugyanúgy eljutnak a háztartásokon kívülre, és ezekkel együtt pedig az értékes reklámfelületek is utat találnak a korábban elérhetetlen nézőcsoportokhoz.