A Microsoft tarolhat az ARM processzoros táblagépeknél

A Microsoft tarolhat az ARM processzoros táblagépeknél

2012. augusztus 21. 19:10, Kedd
Az ázsiai PC-gyártók amiatt aggódnak, hogy kiszorulhatnak a Windows RT-s tábla PC-k piacáról, mert nem fognak tudni versenyezni az olcsó Surface táblákkal.

A Microsoft OEM-partnerei attól tartanak, hogy beigazolódnak azok a korábbi hírek, miszerint az amerikai vállalat 199 dollárért kínálja majd a Surface táblagépeket. Amennyiben ez megvalósul, úgy könnyen kiszorulhatnak a piacról. A notebookgyártók arra számítanak, hogy nem fognak tudni versenyezni a Surface tábla PC-kkel, ők ugyanis nem fogják tudni 200 dollárnál olcsóbban kínálni saját termékeiket. Ezért a Dell és a Hewlett-Packard, illetve a Toshiba példáját követheti az Asus, a Lenovo és a Samsung is. A Toshiba néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy nem készít Windows RT-s táblát.

Ázsiai vélemények alapján a Microsoft pontosan tisztában van lépése következményeivel, azonban arra koncentrál, hogy mielőbb megvesse a lábát a tábla PC-k piacán, s ezért még azt is hajlandó kockáztatni, hogy végképp megromlik a kapcsolata az OEM-partnereivel. A legnagyobb problémát az jelentené, hogy a gyártóknak esélyük sem lenne arra, hogy az alacsony árból fakadó veszteséget az alkalmazásboltok bevételeiből pótolják ki.


David Schmoock, a Lenovo észak-amerikai részlegének vezetője úgy nyilatkozott, hogy a Windows RT-s táblagépek "nagyon agresszív árakkal" fognak hódítani. A készülékekkel elsősorban a végfelhasználókat és nem a céges ügyfeleket célozzák majd meg. Schmoock arra számít, hogy a Windows RT-s eszközök 200-300 dollárba fognak kerülni.

Az IDC elemzője azt prognosztizálta, hogy az év végéig 3 millió Surface táblát ad el a Microsoft. Bob O'Donnell, az IDC munkatársa szerint az eladott termékek között egyaránt lesznek ARM, illetve processzorosak. A Microsoft azt tervezi, hogy kizárólag saját bolthálózatán keresztül értékesíti a készülékeket. Azonban O'Donnell szerint, ha több milliót akarnak eladni a Surface tábla PC-kből, akkor ehhez egy átfogóbb terjesztési stratégiára lesz szükség. Az alacsony ár nem biztos, hogy hosszú távon önmagában vonzó lesz, hiszen az is meghatározó lesz, hogy milyen szolgáltatásokat kínál majd a vállalat a táblák mellé. A zenei és a videoszolgáltatások mellett megjelenhet az Xbox LIVE is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások