Interneten erősít a Christie's aukciósház

Interneten erősít a Christie's aukciósház

2012. augusztus 25. 00:43, Szombat
Fennállása óta először rendezett kizárólag internetes borárverést a Christie's International: a két hétig tartó, augusztus 20-án lezárt online aukció jutalékkal együtt közel 820 ezer dollár bevétellel zárult (az előzetes becslések összértéke 750 ezer−1 millió dollár volt).

A 301 felkínált tétel három nagy privát kollekcióból került ki, 88 százalékuk elkelt: a legtöbbet, 42 350 dollárt egy láda 1982-es Chateau Lafite-ért adott egy kitartó licitáló. A Christie's eddig csak azt engedte meg, hogy "rendes" árverésein online is ajánlatot lehessen tenni, de már az is nagyon sikeres húzásnak bizonyult, hiszen a ház tavalyi boraukcióin az eladások 21 százaléka ily módon született. A világ legnagyobb aukciósháza tudatosan törekszik arra, hogy az interneten erősítsen: október 16-tól újabb kizárólag online borárverést tartanak és terveznek hasonlót az órák, illetve egyes képzőművészeti műfajok szekciójában is.

Az új értékesítési forma új ügyfeleket is hoz: az online vevők negyede először vásárolt bármit is a Christie'snél − idézte a Bloomberg a Christie's New York-i borrészlegének vezetőjét −, de sokan jelentkeztek az online licitharcra azok közül is, akik törzsvendégnek számítanak a hagyományos boraukciókon. Utóbbiak között voltak azok az ázsiai vevők is, akik rendre elvitték a legdrágább tételeket (a 444 regisztrált ajánlattevő 29 országot képviselt).

A Christie’s online értékesítése tavaly összesen 130 millió dollárra rúgott − ez 46 százalékos növekedés 2008-hoz képest, amikor a Christie’s először számolt be külön az online aukciók bevételéről. Tavaly a ház árverésein az ajánlatok 29 százaléka érkezett be az interneten keresztül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások