2012. szeptember 10. 19:06, Hétfő
Ron GIlbert neve minden, a kalandjátékokat kicsit is kedvelő rajongó számára ismerősen csenghet.
Az úriember az összes fontosabb LucasArts alkotásban közreműködött és egy mai interjúban elárulta, hogy szerinte miért következett be akkora törés a műfajban a '90-es években. "A kalandjátékok sosem haltak ki igazán" - kezdte Gilbert. "Folyamatosan ugyanazt az eladást produkálták, amit mindig is. A gond az, hogy minden másból többet adtak el."
"A Doom-ot okolom ezért. Mielőtt a Doom megjelent volna, a játékok sokkal lassabbak voltak és az embereket jobban érdekelte a gondolkodás és a stratégia. Szerették, ha szép lassan csordogál a program és ebben volt valami élvezet. És aztán jött a Doom... halálos volt, pergős és mindent le tudtunk rombolni benne. És ez sok ember gondolkodását megváltoztatta."
"Akik azonban akkor kedvelték a kalandjátékokat, azok sosem pártoltak el tőle. Csak a Doom egyszerűen egy szélesebb közönséget vonzott az iparba."