2012. szeptember 14. 10:16, Péntek
Kiadó: Telltale Games
Fejlesztő: Telltale Games
Honlap
Platformok: PC, Xbox360, PS3, Mac
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,0 GHz-es Intel vagy Athlon XP 1800+ processzor, 512 MB RAM, GeForce 205 vagy Radeon HD 6290 grafikus kártya, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: 2,4 GHz-es Intel vagy Athlon XP 2400+ processzor, 1 GB RAM, GeForce GT 130 vagy Radeon HD 4650 grafikus kártya, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Jurassic Park: The Game, Back to the Future: The Game
Kategória: kaland
Harmadik epizódjához érkezett a Telltale Games által megálmodott The Walking Dead kalandjáték-sorozat, amely egy kiváló bemutatkozó felvonás után egy hasonló minőségű folytatással gazdagodott. Habár mindkét rész egyértelműen kiemelkedő volt a történetmesélés, a döntési lehetőségek és a lefestett hangulat tekintetében, de a játékmenettel kapcsolatban akadtak fenntartásaik a rajongóknak, hiszen bár kalandjátéknak titulálták a készítők, az mégis nagy hasonlóságot mutatott a hagyományos akciókalandokkal is.
Ennek köszönhetően hiányoztak többek között az igazán elgondolkodtató fejtörők, amelyek képesek akár percekig is megakasztani a játékosokat a történet felfedezésében, de sokan a gördülékenyebb, egyszerűbb irányítás hiányát is a negatívumokhoz sorolták. Mivel a második epizód keretein belül a Telltale Games nem mutatott hajlandóságot a változtatások bevezetésére, ezért őszintén letettünk arról, hogy a sorozat többi epizódjában meglepetés vár majd ránk. Habár megelégedtünk volna azzal is, ha a készítők csak hozzák az eddig nyújtott egységes színvonalat, de a valóságban a „Long Road Ahead” címet kapott harmadik felvonással sikerült egy szinttel magasabbra lépniük, mind a játékmenet, mind a történetmesélés terén. Hogy miként sikerült fokozniuk az eddigi teljesítményüket? Az alábbi sorokból minden kiderül!
Mielőtt azonban rátérnénk a harmadik rész újdonságára és történetének ismertetésére, fontos, hogy összefoglaljuk a korábban történteket. Előre felhívnánk a figyelmeteket, hogy mindhárom rész esetében szóba kerülhetnek olyan momentumok is az alábbiakban, amelyek a cselekmény szempontjából kulcsfontosságúak, tehát „spoilernek” tekinthetők. Mint arra bizonyára mindenki emlékszik, az „A New Day” címet kapott legelső epizód egy igencsak kellemes bemutatkozása volt a sorozatnak, amelyben nem csak az alapvető karakterekkel ismerkedhetünk meg – akik javarészt a legújabb részben már nincsenek köztünk, illetve velünk –, hanem kiválóan felvázolta a koncepciót is.
Már az indítást követő első pillanatokban megismerkedhettünk főhősünkkel, Lee Everettel, aki egy rendőrautó hátsó ülésén magába roskadva éppen arra készült, hogy hirtelen felindulásból elkövetett emberölés vádjával megkezdje életfogytiglani büntetését. A fogda felé tartó út során azonban történik valami, a Leet szállító autó elé ugyanis egy különös mozgáskultúrával rendelkező, furcsán zöldes bőrszínű alak lép, aminek köszönhetően a jármű felborul, és a közeli erdőben landol. Hősünk nem érti, hogy mi történt, mi vagy ki lehetett az a furcsa lény, de csakhamar rájön, hogy amit eleddig maximum csak zombis horrorfilmekben látott, az valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag egy csapásra valósággá vált. Még a kezdő felvonásban megismerkedhetünk a történet másik főhősével, Clementine-nal, aki szüleit elveszítve Lee oldalán próbál meg menedéket találni a kialakult helyzetben, ami néhány további túlélő segítségével a fejezet végére meg is valósul.
A második epizód mintegy negyed évvel az imént felvázolt események után veszi kezdetét, a maroknyi túlélő tehát már alaposan berendezkedett a biztonságosnak vélt táborhelyen, ám egyre komolyabb problémáik akadnak ez élelem mennyiségével, a három hónap alatt ugyanis az elérhető készleteiket teljes egészében kimerítették. Ekkor csatlakozik a történethez – elsőre úgy tűnik megmentőként – egy testvérpár, akik rövid diskurálást követően felajánlják az egyre éhesebb túlélőknek, hogy tartsanak velük. A farm ugyanis – ahol meghúzták magukat –, nem csak biztonságosabb az Everett vezette brigád által épített menedéknél, hanem bővelkedik az élelemben is, így nem csak kipihenhetik magukat hőseink, hanem bendőjüket is megtölthetik végre.
Az éhes társaság természetesen nem sokáig habozik a felkérés elfogadásával, de Lee óvatosságra inti a többieket, és gyanúja a farmra érkezvén sem szűnik meg. Sokáig csak vakon kutakodik az árulkodó nyomok után, mire kiderül, hogy a testvérpár nem véletlenül hívta meg őket a farmra, a furcsa családnak ugyanis még furcsább étkezési szokásai vannak, amelynek keretein belül különösen nagy figyelmet fordítanak az emberhúsra. Amint hősünk rájön minderre, a két testvér fogságba ejti a túlélőket, akik csak nagy veszteségek árán tudnak kiszabadulni a fogságból, hogy visszatérhessenek az általuk felépített menedék falai közé.