20 éves a ThinkPad

20 éves a ThinkPad

2012. szeptember 20. 00:03, Csütörtök
Októberben ünnepli a Lenovo zászlóshajó terméke, a ThinkPad 20. születésnapját. Ennek kapcsán a cég budapesti eseményén bemutattak két új terméket és az eddig megtett utat.

Két évtizeddel ezelőtt, 1992-ben jelent meg a nagyközönség előtt az első ThinkPad modell 700c néven. Az akkor még IBM-hez tartozó termékvonal úttörő technológiák és innovációk sorát mutatta be, majdnem minden két évben volt valamilyen világelsősége, mint például az első beépített CD-ROM/DVD ROM, az első mobil munkaállomáson alkalmazott dupla kijelző vagy az első notebookba integrált biometrikus ujjlenyomat-olvasó. Dizájn terén is számtalan újítással próbálkoztak az amerikaiak, például ezekben a korai időkben lett fekete a notebook, az asztali termékekkel együtt. Ez nagy változás volt, hiszen akkoriban még minden számítástechnikai eszköz fehér volt.


Lukács Anita ügyvezető igazgató

Olyan dolgokkal is próbálkoztak, mint a kihúzható monitor, ami megnöveli a munkafelületet, és elsőként raktak bele biztonsági chipet, amiről úgy gondolták, hogy a vállalatoknak nagyon fontos, illetve ezért került bele később ujjlenyomatolvasó is. Azonban az IBM néha túl korán jött elő olyan újításokkal, amit a piac még nem tudott befogadni (vagy a marketingeseik nem álltak a helyzet magaslatán), mindenesetre ezekre a technológiákra még évekig nem volt igény, de utána sok más műszaki vívmányhoz hasonlóan ezek a dolgok mindennapossá váltak más gyártóknál is.


A Lenovo korszak csak 2005-től kezdődik, ekkor adta el az IBM a személyi számítógép részlegét a feltörekvő kínai cégnek. Szerencsére a fejlesztés azóta sem állt meg, jelentkeztek kifordítható képernyős tablet-notebookkal, 17 collos duplaképernyős munkaállomással, és a siker nem is maradt el, hiszen idén már 75 millió eladott példánynál tartanak. Egy kis teremben bemutatásra kerültek az eddig gyártott típusok, és rácsodálkozhatott az ember, hogy régen az 5 centi magas notebookot vékonynak tartották a vásárlók.



Természetesen bemutatták idei új termékeiket is, egy tabletet és egy üzleti ültrabookot, az X1 Carbont. A szülinapi bejelentések mutatják, hogy mi az amit most a vállalat fontosnak tart; utóbbinál a kis tömegét és a vékonyságát emelték ki, továbbá hogy ez a cég első igazi üzleti ultrabookja. Ennek megfelelően számtalan nagyvállalati környezetben hasznos technológia van benne, melyek lehetővé teszik a távoli menedzselhetőséget és megnövelt biztonságot nyújtanak a hordozható számítógépen tárolt adatok számára. Az Intel Core i5 vagy i7 processzoros gép 14 collos kijelzője 1600 * 900 pixeles, akkumulátora gyorstöltéssel fél óra alatt 80%-os kapacitást ér el.

A Windows 8-as tablet sajnos nem volt kipróbálható, de a Lenovo ezt is üzletinek nevezi, aminek oka hogy sokféle csatlakozási lehetőséggel látták el, továbbá szintén támogatja a nagyvállalati környezetben előforduló protokollokat, mint az Active Directory kezelése vagy a rendszergazdák számára fontos biztonsági korlátozások.


A vállalat most bemutatott büszkesége, a félmillió forintba kerülő X1 Carbon

Persze a vállalat életének hírei sem maradtak el, mint például hogy most a cég legfőbb célja a szerverpiacra való betörés, vagy hogy a kínai társaság sárvári üzeme megkapta a legjobb Lenovo gyár kitüntetést. (Valójában ez a Flextronics gyára, de csak Lenovo termékeket készítenek.) Napjaink nagy divatjáról, a felhőszolgáltatásokról sem akarnak lemaradni, ezért az Egyesült Államokban felvásároltak egy kis létszámú, felhőtechnológiával foglalkozó vállalatot, ami elsősorban kormányzati ügyfelek és oktatási intézmények számára biztosít megoldásokat. A vállalat technológiáját a Lenovo a világ többi részén is szeretné alkalmazni.

A kínai cég bizakodva tekint a jövőbe, amire pénzügyi eredményeik alapján minden okuk megvan. Elhangzott, hogy az elmúlt negyedévben ismét a piacnál sokkal gyorsabban nőtt a forgalmuk és várakozásaik szerint ez a jövőben sem fog megtörni. Míg a legtöbb versenytárs eredményei csökkennek vagy stagnálnak, addig a Lenovo majdnem minden területen növekedni tudott az előző évi átlagokhoz képest. Európában ez a gyarapodás 62% volt, míg a piac alig 9%-al lett bővebb. Ennek ellenére továbbra is legfőbb céljuk a piaci részesedésük növelése, és hogy minél több országban a rájuk jutó szelet százalékban két számjegyű legyen. Tavaly 12 ország volt ebben a kategóriában, de az előző negyedévben már 35, és ezek között van Magyarország is, tehát már itthon is 10% felett van a piaci részesedésük.

Az ütem fenntartásáról 3200 kutatás-fejlesztéssel foglalkozó munkatársuk gondoskodik három nagy központban, Kínában, Japánban és persze az Egyesült Államokban. Tavaly 450 millió dollárt költöttek erre, aminek eredményeképpen 6500 szabadalommal rendelkeznek, és ezek döntő többsége, mintegy 5000 innovációs szabadalom, ami bevételt is hoz a cégnek, mivel mások is használják.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások