Új stratégiákat keresnek a médiacégek

Új stratégiákat keresnek a médiacégek

2012. szeptember 27. 18:05, Csütörtök
Az okostelefonok és a táblagépek megjelenésével, s rendkívül gyors elterjedésével a szolgáltatók és a médiavállalatok komoly kihívás előtt állnak, hiszen megfelelő minőségű és mennyiségű mobil tartalommal kell előállniuk.

Egyre több felhasználó vásárol okostelefont és tábla PC-t, és ők szeretnének az új készülékekre optimalizált, kiváló minőségű zeneszámokat, videókat megtekinteni. Bár a helyzet ezen a területen egyre jobban javul, sajnos a médiacégek eltérő stratégiákat követnek. "Nem mindig világos, hogy mire asszociálunk, amikor kimondjuk a mobil szót. Az eszközökre, a felhasználás módjára vagy a platformokra gondolunk ilyenkor? A táblagépeket is ebbe a kategóriába soroljuk, holott különböző vizsgálatok azt mutatják, hogy általában otthon, az ágyunkban vagy a kanapénkon használjuk őket" - jelentette ki Oliver von Wersch, a Gruner und Jahr kiadó és médiacég egyik vezetője.


A médiatípusokra fordított reklámpénz és a fogyasztók által velük töltött idő torz: a nyomtatott sajtóban sok a reklám, feleslegesen, a mobillal sok időt töltünk, de reklámmentesen

"Az új technológiák rendkívül sok lehetőséget kínálnak. A reklámpénzek a felhasználókat késve követik, az előbbiek pedig még a klasszikus sajtóorgánumokra fordítódnak. De az új platformok miatt sem a televízióadók, sem a nyomtatott sajtóorgánumok nem veszítettek a népszerűségükből, a médiahasználat összességében nőtt" - nyilatkozta Sabine Harnach, a Kronen Zeitung képviselője. Szerinte egyelőre még kérdéses, hogy elegendő-e, ha az újságok és a kiadók az online, valamint a mobil szolgáltatásokon keresztül is elérhetővé teszik a kiadványaikat és a tartalmaikat, vagy mindenképpen kifejezetten mobil tartalmakat kell készíteniük? A legfontosabbnak az tűnik, hogy a felhasználók igényeinek próbáljanak megfelelni.

Joachim Feher, a Mediacom munkatársa szerint a piac szereplői jelenleg megpróbálják a hagyományos reklámokat a mobil területre átvinni, azonban az okostelefonok képernyői ezekhez az ajánlatokhoz túl kicsik. A mobiltelefonok nagyszerű marketingeszközök, de csak akkor, ha kihasználják a bennük rejlő egyedi lehetőségeket, ezért elsősorban a személyre szabott hirdetések jelenthetik a jövőt. Az emberek csak akkor figyelnek a reklámokra, ha azok fontosak, ha a tartalom és az egyéb dolgok passzolnak egymáshoz. Kiadótársának ellentmondva kiemelte, hogy kifejezetten mobil hirdetéseket kell készíteni, mert hosszú távon csak ez lehet kifizetődő, hatékony és eredményes.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások