Borús felhők az ágazat egén

Borús felhők az ágazat egén

2013. február 20. 03:41, Szerda
Szinte minden gyártó megszenvedi az okostelefonok okozta nyomást, amire eltérő stratégiákkal válaszolnak a gyártók. A kompaktok a vesztesek.

Míg 2010-ben 17, 2011-ben már az amerikaiak által készített fotók 27 százaléka készült okostelefonnal, így nem kell nagy bátorság annak megjóslásához, hogy tavaly ez az arány még tovább nőtt. Ez azért probléma, mert a Gfk piackutató cég közlése szerint 2010-ben a fényképezőgép-gyártók bevételének 48 százaléka jött ebből a szegmensből, míg 2011-ben már csak 37 százalék. Eközben a DSLR piac a következő három évben 50 százalékos növekedésre számíthat, de a gyors zuhanást nehéz termékfejlesztési szempontból követni, hiszen évek kellenek az átállásra.

A Canon 2012-ben 2 százalékkal kevesebb fényképezőgépet adott el, 2013-ra pedig 7 százalékos csökkenést jósol magának. Az összvolumen csökkenést ugyan némileg ellensúlyozza a drágább DSLR szegmens 14 százalékos emelkedése, de a teljes piac ettől még enyhén süllyed és a termékeken elérhető nyereséghányad is csökken. A kompakt szegmens eltűnése talán az Olympust érinti a legsúlyosabban, mely egy éveken át tartó könyvelési csalás-sorozat miatt egyébként is szenved: 11 millió dolláros csökkenést terveztek a fényképezőgép részlegben, a hiány azonban 87 millió dollárra nőtt.


A Sony hatalmas lehetőség előtt áll, hiszen amellett, hogy a fényképezőgépek minden szegmensében jelen van, még okostelefonjai is sikeresek

A legjobban a Nikon tartja magát, köszönhetően az "1" és a Coolpix sorozat sikerének, míg a jövő ígéretének a Sony számít, mely a front mindkét oldalán szerepel, hiszen mind tükörreflexes, mind kompakt termékvonala erős, ráadásul egy újonnan feltörekvő területen, a tükör nélküli cserélhető objektíves eszközök piacán is jelentős szereplő a Panasonic és az Olympus társaságában.

Ha ezek a statisztikák nem elegek a digitális fényképezőgép-gyártók borús kilátásaihoz, egy új multivakus LED technológiát leíró Google-szabadalom miatt is aggódhatnak, ami az okostelefonok lencséje köré rakott fénykoszorúval javítja fel a felvételek minőségét. Ha működik, a hordozható eszközök még versenyképesebbek lesznek, és még több kompakt-használót nyernek meg maguknak. Az olyan képességek kifejlesztése, mint a vízállóság, a 3D fotózás lehetősége vagy az intelligens fókusz talán némileg lassítja a folyamatot, és meg tudja győzni a vásárlókat, hogy hiába van jó okostelefonjuk, érdemes egy fényképezőgépre is beruházni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások