Az eszközhöz igazodik a webáruház tartalma

Az eszközhöz igazodik a webáruház tartalma

2013. április 3. 22:42, Szerda
Egy hazai bérelhető webáruház, a Viltor a mobil eszközök képernyő méretéhez automatikusan alkalmazkodó webshop megoldást vezetett be. Az angol szakirodalomban reszponzív webdizájn néven említett technika lényege, hogy a böngésző automatikusan a megjelenítő eszköz lehetőségeihez igazítja az egyes webáruház elemeket.

Kiadott közleményük szerint az új technikát alkalmazó online üzleteket a látogatók nem csak asztali számítógépen, de okostelefonon és táblagépen is könnyen használhatják, hiszen az egyes webshop elemek automatikusan igazodnak a megjelenítő eszköz méretéhez. Mindez pedig - a Google ajánlásának megfelelően - egyetlen internetes címen érhető el, tehát nincs a webáruháznak külön-külön PC-re és mobil eszközökre optimalizált változata.


De miért van szüksége egy webáruháznak arra, hogy mobil eszközökön is jól használható legyen? Talán ma még hazánkban nincs akkora divatja ennek, hiszen maga az online kereskedelem is felfutó ágban van, azonban a mobil eszközök eladási statisztikáiból már világosan látszik a jövő. 2012-ben Magyarországon 1.000.000(!) okostelefon talált gazdára, amely a teljes mobiltelefon állomány 10%-a. A mobil internetezés rövid időn belül felválthatja a most még inkább helyhez kötött internet használatot. Az információra, legyünk bárhol is, gyorsan és - lehetőleg a mobil eszköz megjelenítési képességeihez igazodva - könnyen használható formában lesz szükségünk.

A Viltor új fejlesztésének is ez a célja: a vásárlók jobb kiszolgálása által versenyelőnyhöz juttatni a kereskedőket, mivel az okostelefonon csak a számára leglényegesebb információkat jeleníti meg egy termékről.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások