Wolfenstein: The New Order mega-előzetes

Wolfenstein: The New Order mega-előzetes

2013. május 10. 08:10, Péntek
A Bethesda Softworks úgy döntött, hogy ideje leporolni a kultikus Wolfenstein címet és visszahozni a köztudatba. A kiadó azonban nem az id Softwaret jelölte ki fejlesztőnek, hanem az egykori Starbreeze Studios alkalmazottaiból álló MachineGamest.

Egy kis történelem

A Wolfenstein története egészen a '80-as évek elejéig nyúlik vissza. A Muse Software 1981-ben jelentette meg, még Commodore 64-re a Castle Wolfenstein címet kapott alkotást, majd még ugyanebben az évben a folytatásnak szánt Beyond Castle Wolfensteint is. A csapat '87-ben bezárt és ezután lépett a képbe az id Software. A fejlesztők a '91-es Wolfenstein 3D megjelenésével történelmet írtak és tudtukon kívül egy új műfajt hoztak létre: az FPS-t.

Ha nincs Wolfenstein 3D, akkor valószínű nincs Doom, Quake vagy akár Call of Duty sem. Mindenesetre az új megoldásokat alkalmazó játék rögtön milliós rajongótábort szerzett magának, melyet a '92-ben megjelent, az előzményeket bemutató Spear of Destiny csak tovább növelt. Ezután meglepetésre egy elég nagy szünet következett, mivel a Return to Castle Wolfenstein csak 2001-ben látott napvilágot.



Az Activision logójával ellátott FPS a '91-es klasszikus remakeje volt, melyben ezúttal Heinrich Himmler személyes projektje, az SS Paranormális Részlegének fejlesztése B.J. Blazkowicz célpontja. A fejlesztést már nem az id végezte, ők csak producerként felügyelték a projektet. A munkálatokat a Gray Matter Interactive és a Nerve Software (szóló kampány) valamint a Splash Damage (multi) tudhatta magáénak és a végeredmény nagyon jó lett.

Mindez nem mondható már el a 2009-es Wolfensteinről, melyet a Raven készített és még a legvérmesebb rajongók is maximum egy elfogadható alkotásnak nevezik. A sztori egyébként egyenes folytatása volt az elődnek, melyben B.J. Isenstadt városában "nyomoz" az újabb paranormális kutatások miatt.

És már el is érkeztünk 2013-hoz. A Bethesda elég sokáig hintette el az infókat a titokzatos projektjéről, melyről páran már az elején rögtön tudták, hogy a Wolfenstein új része készül (a legtöbben a Fallout 4-re tippeltek), de végül a héten hivatalosan is leleplezték a Wolfenstein: The New Order címet kapott epizódot.



Egy gonosz világ

"Míg távol voltam, lángba borult a világ. Ez már nem háború volt; egy újraértelmezés" - hallható a bemutatkozó trailerben. Ezt pedig nem más mondja, mint B.J. Blazkowicz, a széria főhőse, a legendás náci-gyilkos. A The New Orderben B.J. még egyszer utoljára (!!) szembeszáll ősi ellenfeleivel, de ezt már nem a II. világháború idején teszi. A játék a '60-as években veszi fel újra a fonalat, B.J. két évtizedig volt távol, a nácik pedig megnyerték a háborút.

A világ ennek megfelelően teljesen megváltozott. Az Eiffel-torony és a Big Ben is mára SS tulajdonná vált, egész Európa a Harmadik Birodalom kezében van. Ez az új világ pedig elég nagy szabadságot adott a fejlesztőknek abban, hogy olyan eszközöket, ellenfeleket, járműveket hozzanak be a játékmenetbe, melyek egy "korhű" univerzumban nem állnák meg a helyüket.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások