Far Cry 3: Blood Dragon

Far Cry 3: Blood Dragon

2013. május 12. 05:47, Vasárnap
Fentebb említettük már, hogy a Blood Dragon teljes egészében a Far Cry 3 játékmenetét örökölte meg, ami az alapokat tekintve valóban maximálisan igaz, de a készítők gondoskodtak azért érdekes újításokról is. Ilyen többek között – a milliónyi apróság mellett –, hogy főhősünk minden tette után tapasztalati pontokkal gazdagodik, aminek köszönhetően lassan, de biztosan egyre magasabb és magasabb szintekre lép. Szintlépéskor azonban nem a szerepjátékokból megszokott pontelosztás és képességválasztás vár ránk, az alkotásban ugyanis előre kialakított kategóriák találhatók, így minél több tapasztalati pontunk van, annál több előre generált tulajdonság válik elérhetővé főhősünk számára, így pedig több életerőre vagy jobb harci képességekre tehetünk szert.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A mellékszál ugyanakkor számtalan új fegyvert is felvonultat, amelyek kivétel nélkül lézerrel működnek, de akad egy íj is a repertoárban, amelyet a többi pisztollyal és puskával egyetemben lehetőségünk nyílik fejleszteni is egy italautomatához hasonló szerkezet segítségével. Ez azonban még nem minden, hiszen az alkotásban számtalan, néha szó szerint elmebeteg ötlettel is összefuthatunk, így például az ellenséges katonák szívét kitéphetjük, hogy csaliként használjuk fel a szinte legyőzhetetlen cyber-dinoszauruszokkal szemben, de garantáltan mosolyt csal majd az arcunkra az is, amikor a futurisztikus környezetben beülünk egy terepjáróba, a műszerfalon pedig a Far Cry 3 egyik jellegzetességének számító táncoló baba fogad minket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen vannak ennél sokkal nagyobb hasonlóságok is, így például a fő- és mellékküldetések megjelenése, valamint a harcrendszer, de szintén az alapjátékkal rokoníthatjuk az ellenőrzőpontok elfoglalásának lehetőségét is, ami tulajdonképpen központi elemmé lépett elő a Blood Dragonban. A felsoroltakon kívül természetesen még számtalan azonosságot és különbséget fedezhetünk fel a kiegészítő végigjátszása során – például gyűjtögethető tárgyak, vezethető autók és így tovább –, ám az említett sajátosságok miatt érdemes inkább egy külön termékként tekinteni rá, hiszen a játékmenet és a név kivételével összességében semmi köze sincs a Far Cry 3-hoz. Kiváló bizonyíték erre, hogy a Ubisoft még a multiplayer módot sem erőltette, ami egy nyomott árú letölthető alkotás esetében érthető ugyan, de ez a koncepció és körítés szó szerint igényelte volna egy vaskos többjátékos mód megalkotását, sőt, a társkarakter miatt egy kooperatív lehetőség beépítése sem tartott volna túl sokáig.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások