A film, amit mindenki az első napon akart látni

A film, amit mindenki az első napon akart látni

2013. június 11. 20:04, Kedd
Bár összességében nem akarták rengetegen megnézni A bűn éjszakája című horrort, akit érdekelt a film, az valamiért mindenképpen az első napon akarta megtekinteni.

Vannak filmek, melyeket a nézők már az első napon meg akarnak nézni és nemhogy egy-két hetet, de egy-két napot sem képes várni a mozizással. Ezek a filmek általában folytatásfilmek szoktak lenni, illetve különleges marketing eszközökkel reklámozott alkotások, melyek premierjét igazi eseményként hintik el a köztudatba. Ez utóbbira remek példa volt tavaly nyáron a Magic Mike.


Általában ugyanis egy tipikus film pénteken, a nyitónapon a hétvégi (péntek-vasárnap) bevétel körülbelül harmadát termeli meg Amerikában. Azonban az ún. "frontloaded", megrohamozott filmeknél ez az arány 33%-ról 50% fölé is megnőhet - az említett Magic Mike a 39 milliós nyitó hétvégéjéből 19 millió dollárt pénteken szerzett Amerikában.

A pusztán marketingeszközök segítségével sikerre vitt (a minőség másodlagos volt, a többség nem volt kíváncsi a visszhangra) A bűn éjszakája (The Purge) is hasonló film volt, holtversenyben a 14. helyet szerezte meg azon az örökranglistán, mely a nyitónapi bevételeket viszonyítja a hétvégiekhez. A horrorra pénteken 16,7 millió dollár értékben váltottak jegyet, majd éles visszaesés következett, szombaton már csak 10,4, míg vasárnap 6,8 millió dollárt fizettek ki érte a nézők, ami azt jelenti, hogy a hétvégi 34 milliós bevétel 49,3% a nyitónapon került kifizetésre.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások