Az Amazon babérjaira tört volna a Microsoft

Az Amazon babérjaira tört volna a Microsoft

2013. június 24. 10:54, Hétfő
A Brazil nevű projekt célja az volt, hogy a redmondi óriáscég az Amazon és az eBay kihívójává váljon. Később a társaság elvetette az elképzelést.

A The Wall Street Journalnak nyilatkozó bennfentesek arról számoltak be, hogy a terv célja az volt, hogy a Microsoft létrehozza az Amazon és az eBay közvetlen riválisát. Ennek megvalósítására a társaság tárgyalásokat folytatott számos kereskedővel és más technológiai vállalatokkal. Így már az online piactér indulásakor számos kereskedő lett volna a fedélzeten és széles körű csomagküldési, illetve szállítási lehetőségeket kínált volna a vásárlóknak. A Microsoft a termékek árát alacsonyan akarta tartani, mindezt támogatási rendszer segítségével érte volna el. Az erre a célra fordított összeget a Bing webes keresővel kapcsolatos bevételekből akarták biztosítani, de a projektet végül elvetették.

A Microsoft egyik szóvivője megerősítette a program létezését és közölte: közvetlen terjesztési csatornát akartak létrehozni az ügyfelek és a különböző márkák, illetve kereskedők között. Az egyelőre nem derült ki, hogy a projektet miért állították le, az viszont biztos, hogy az online piactér - éppúgy, mint a Marketplace - idővel részét képezte volna a Windows operációs rendszernek, majd később az Xbox-konzoloknak és végül a Windows-alapú okostelefonoknak és táblagépeknek is. A konszern egyébként most is együttműködik számos kereskedővel a Bing Shopping, egy áucikk-összehasonlító portál keretében. Kétséges, hogy a Brazil program sikeres lett volna-e, hiszen az Amazon pozíciója megingathatatlannak tűnik. A platform jelenleg 26 százalékos részesedéssel rendelkezik az amerikai e-kereskedelmi piacon, amely tavaly 226 milliárd dollár értékben bonyolított forgalmat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások