A játékvilág mítoszai

A játékvilág mítoszai

2013. augusztus 11. 19:04, Vasárnap
Mindenhol jelen vannak az összeesküvés-elméletek és a legendák - a játékvilág sem kivétel. Most a legtitokzatosabb eseteket gyűjtöttük össze, melyek a mai napig foglalkoztatják a játékvilág szereplőit.

Játékgép-hipnózis?
A Polybius egy árkád gép volt, mely a '80-as években bukkant fel pár játékteremben Oregon államban, Portlandben. Sehol máshol nem lehetett találni belőle példányt. A gép nagyon népszerű volt annak ellenére, hogy az akkori jelentések szerint számos hatással bírt az emberi szervezetre. Álmatlanságot, amnéziát és különböző betegségeket okozott.

Eddig még hibás gépről is szó lehetett volna, ám a legenda szerint feketébe öltözött férfiak érkeztek a gépekhez naponta, akik lementették az aznapi játékmeneteket, a pénzzel viszont nem foglalkoztak. A mítosz szerint az úriembereket az érdekelte, hogyan játszanak a vendégek. Egy hónappal később pedig eltűnt az összes gép a termekből.



Zelda horogkereszt
Az első Legend of Zelda játékban Link kilenc dungeonon küzdötte át magát. Ezek érdekessége, hogy az egymáshoz kapcsolódó termek különböző jelképeket formáltak. A harmadik pálya térképe például egy horogkereszt-mintát formált. A nyugati játékosokat ez eléggé kiakasztotta és nácizmussal vádolták meg a fejlesztőket. Az igazság azonban az, hogy a japánoknál a jel a szerencsét szimbolizálja és a készítők mindössze ezt akarták kívánni a vásárlóknak.

A Killswitch átok
1989-ben a Karvina Corporation kiadta a Killswitch címet viselő horrorjátékot, mely egy kísértetek lakta házban játszódott. A program bukás volt, mindössze 5 ezer vásárló szánta rá magát a beszerzésére. Ráadásul amint letudták a játékot, az automatikusan törölte magát a lemezről, így csak egyszer lehetett letudni és a beszerzései is lehetetlen.

2005-ben azonban Tokióban 3000 dollárt fizetett Yamamoto Ryuichi egy játszható példányért és megígérte, hogy felteszi a netre azt, ahogy játszik a programmal. Ám a felkerült videón mindössze az látható, ahogy Ryuichi rángatózik a fotelben, sír, a tévében pedig a Killswitch karakterválasztó képernyője látható.



Sheng Long él
A Street Fighter II angol fordítása során a készítők igen komoly hibát követtek el. Ryu és Ken harc utáni képernyőjén a "Ha nem sajátítod el a Sárkányütést, nem győzhetsz!" szöveget "Le kell győzd Sheng Longot, hogy legyen esélyed!"-re fordították. Ebből arra következtettek a játékosok, hogy Sheng Long létezik és minderre az 1992-es Electronic Gaming Monthly áprilisi kiadása rá is tett egy lapáttal.

Cikkükben azt írták, hogy egyetlen bekapott ütés vagy rúgás nélkül kell elérni M. Bisont, ahol szintén nem sérülhetünk és nem is üthetjük meg kerek 10 körön át. Ekkor megjelenik Sheng Long, akivel összemérhetjük tudásunkat. Játékosok ezrei heteken át próbálták előcsalni a karaktert, ám az EGM decemberi számában elárulta, hogy az egész csak egy áprilisi tréfa volt.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások