2013. augusztus 17. 20:35, Szombat
A Saints Row 4 indítását követően az egyik első dolgunk az lesz, hogy megalkossuk saját karakterünket, avagy magát az elnököt, amihez a korábbi epizódokból megismert rendkívül részletes karakterszerkesztőt használhatjuk fel. Ennek köszönhetően akár saját hasonmásunkat is megalkothatjuk majd, hiszen olyan aprólékos szerkesztőt kapunk, amelyben még a szemöldökünk irányát vagy fülcimpánk méretét is meghatározhatjuk. Ha karakterünk elkészült, a fentebb nagyjából felvázolt bevezetőt követően megkapjuk a lehetőséget arra, hogy elinduljunk, és szabadon felfedezzük a hatalmas virtuális város kerületeit.
Ezen a téren szinte teljes egészében a harmadik részben megtapasztalt játékélmény vár majd ránk, így mondhatni bármit megtehetünk, amihez kedvünk van, például elmehetünk kocsikázni, motorozni, rabolni, ruhát vásárolni, de ha éppen egy kis ámokfutáshoz lenne kedvünk, azt sem tiltja meg számunkra a program. Az óriási szabadság tehát adott lesz, de amint belekezdünk a milliónyi fő- és mellékküldetésbe - valamint versenyekbe, kihívásokba és egyebekbe -, azonnal jobban megfogják a kezünket a készítők, és végigvezetnek minket a történeten, amelynek során az lesz a legfőbb célunk, hogy területről-területre haladva kiűzzük az űrlényeket szeretett városunkból. Sajnálatos módon kijelenthető, hogy amennyiben az idegenek nem jelentek volna meg a pályákon, szinte semmiféle különbséget sem tapasztalhatnánk a Saints Row 4 illetve közvetlen elődje között.
Az inváziónak köszönhetően azonban az egész városra egy erőteljes apokaliptikus, mondhatni sötét hangulat telepedett, amit megfűszereznek a földönkívüliek által hátrahagyott ismeretlen technológiák is. Ami azonban ennél is jobb, hogy az a Steelport, ahol tulajdonképpen azt tehetjük, amihez csak kedvünk van, nem egy valóságos hely, a játék szerint ugyanis csak a jól ismert metropolisz virtuális másában kalandozunk, ahová teleport-kapukon keresztül juthatunk el, karakterünk ugyanis egy űrhajón húzta meg magát, valahol a csillagok között.
Éppen emiatt olyan újdonságokat tudott kivitelezni a Volition a Saints Row 4 segítségével, amilyenekről korábban még csak nem is álmodhattunk. Hősünk ugyanis képes lesz az idegen technológiák segítségével szert tenni különféle szuperképességekre, így a végeredmény már nem is annyira a GTA-ra, mint inkább a Prototype-ra hasonlít majd. Bukott elnökünk oldalán lehetőségünk lesz elképesztő sebességgel rohanni a pályákon - miközben piheként dobáljuk arrébb az utunkba kerülő autókat -, de a falon futás lehetősége mellett fagyasztani és tűzgolyót szórni is tudunk, hogy csak a legjobbakat emeljük ki az olyan különlegességek közül, mint amilyen a telekinézis.
A szuperképességek megjelenése ugyan apróságnak tekinthető a nagy egészet tekintve, de mégis olyannyira képesek feldobni a játékélményt, hogy azt elmondani sem lehet, arról nem is beszélve, hogy az űrlények fegyverei vagy járművei szintén sokat dobnak az összhatáson. Akárcsak egyébiránt a korábbi epizódban, úgy természetesen a Saints Row 4-ben is lehetőségünk lesz fejleszteni karakterünket, illetve immáron szuperképességeinket is, ám tapasztalati pontok helyett a városban elszórtan megtalálható erőpontok összegyűjtésével kivitelezhetjük ezt, így gyorsabb futás vagy erősebb tűzgolyó is lehet a jutalmunk. Az elhangzottakon kívül azonban a játékban szó szerint minden maradt a régiben, legyen szó akár a letisztult harcrendszertől, vagy a könnyen irányítható járművekről, ami egyben negatívum is, hiszen szívesen láttunk volna forradalmibb újdonságokat az említett mechanizmusokkal kapcsolatban is.