2013. szeptember 11. 10:47, Szerda
Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal. Az internetes áruház készíttetésének
útjában elsősorban az anyagiak állnak - amit a csalók ki is használnak.
A vállalkozások online kereskedelmének útjában elsősorban az anyagiak
állnak; keveseknek van elegendő forrása egy profi webáruház
elkészítéséhez. Egy kutatás szerint a csalók pedig ezt ki is használják. Egyre gyakoribbak az ingyenes webáruház- vagy weblapkészítést hirdető cégek, azonban az
ügyfelek számára sokszor csak utólag derül ki, hogy az ingyenes néha
nagyon is drága - jelentette ki Munteanu Norbert, a
Minibolt webáruház-készítő társaság ügyvezető igazgatója.
Friss kutatási eredmények szerint még mindig a kis- és
középvállalkozások mindössze egyhatodának van webáruháza, pedig az
internetes kereskedelem egyre népszerűbb. Vámos György, az Országos
Kereskedelmi Szövetség főtitkárának elmondása szerint a piac bővülésével
a webáruházak száma is jelentősen megnövekedhet.
Ma a cégeknek már szinte lehetetlen fennmaradniuk internetes jelenlét
nélkül; legalább egy működő weblapra szükségük van. Sokan dőlnek be az
ingyenes weboldalkészítést kínáló hirdetéseknek, amelyek egy része
sajnos csalók tevékenységét takarja. Sokan arról panaszkodnak, hogy a
vállalkozó ugyan valóban elkészítette a honlapot, de az nem felelt meg
az elvárásaiknak, és nem is tudták módosíttatni, mert az illető nem volt
elérhető; vagy pedig a honlap megfelelt, de nem kaptak elérhetőséget a
szerkesztéséhez, a készítő viszont nem töltött fel rendszeresen új
tartalmat.
Szintén gyakori eset, hogy a webfejlesztő a honlapot valóban ingyen
készíti el, de a karbantartásáért vagyonokat kér. Az is előfordul, hogy
az üzemeltetési díj nem magas, viszont semmilyen segítséget nem kap az
ügyfél az oldal szerkesztéséhez, ugyanis a webmester telefonon nem
elérhető, e-mailekre pedig nem válaszol. Ha pedig valóban minden ingyen
van, a fejlesztő általában teletűzdeli reklámokkal a weboldalt.
Az olcsó webáruházak általában kevesebb funkcióval rendelkeznek,
például korlátozott a tárhely, a termékkategóriák vagy a feltölthető
termékek száma. Más esetben pedig mindössze egy ingyenes sablont
töltenek fel az adatokkal, és ötször annyit kérnek érte, mint az
elfogadható lenne. Bár egyre több vállalkozót csapnak be az ügyfeleket
megtévesztő webmesterek, mégis töretlen az érdeklődés az 5-10 ezer
forintért vagy akár ingyen hozzáférhető webshopok iránt: a statisztikák
szerint havonta ezerháromszázan írják be a legnépszerűbb keresőbe a
"webáruház ingyen" kifejezést.