2013. szeptember 21. 15:59, Szombat
Mivel minden pálya más és más, ezért gyakran egészen kiszámíthatatlan, hogy milyen fejtörőkkel hoz össze minket a sors, így lesz, amikor futótűz elől menekülve kell eljutnunk a célig, de akadnak olyan helyek is, amelyek süteményből készültek, így szinte szó szerint meg kell ennünk a platformokat ahhoz, hogy teljesítsük a feladatot. Természetesen ez csak két példa volt a több száz nehezítő tényező közül, amiket tovább fokoz, hogy céljaink között szerepel még a Lumok és a Teensie-k összegyűjtögetése is - ők a megmentésre szoruló lényecskék.
Ez nem kötelező ugyan, de mivel segítségükkel oldhatjuk fel a további szinteket, ezért érdemes lesz bekukkantani a háromdimenziós elemekkel is színesített pályák minden zegzugába, illetve felkutatni a rejtett helyiségeket is ahhoz, hogy megtaláljuk őket. Ezeket a helyeket egyébiránt általában mindig egy-egy komolyabb fejtörő vagy nagyobb számú ellenfél védi, akiket a régi hagyományoknak megfelelően kell majd elbokszolni az útból, de megtehetjük azt is, hogy egyszerűen átugrunk rajtuk, és kikerüljük őket, hiszen a játékban a feladatok kivitelezését tekintve szintén komoly szabadságot kapunk.
Egészen elképesztő egyébiránt, hogy mennyire kreatívak voltak a fejlesztők a pályák megalkotása során, hiszen a Rayman Legends még közvetlen elődjéhez mérten is alaposan felgyorsította a játék ütemét, amihez igazodtak a különféle platformok, térelemek és egyéb objektumok. Amennyiben tehát szeretnénk, akár egy-két perc alatt is végigrohanhatunk a szinteken, de alaposabban is belemerülhetünk a kutatásba, ha szívünkön viseljük a bajbajutott teremtmények sorsát. Ha már szóba hoztuk a közvetlen elődöt, a játékmenet tekintetében az alkotás szinte semmiben sem különbözik a Rayman Origins-től azon túl, hogy az új körítés mellett vadonatúj pályák és lehetőségek váltak elérhetővé, de nem szabad megfeledkeznünk Murfyről, avagy kis zöld barátunkról sem, akinek önmagában is sikerült színesebbé varázsolnia a végeredményt.
Segítőnk ugyan csak néhány pályán kísér majd el minket, és PC-n nem is irányíthatjuk közvetlenül, de egyetlen gombnyomással kihúzhat minket a bajból, így platformokat tologat, köteleket vagdal, alagutat rág egy süteményben, de megcsiklandoz még egy barlangi trollt is ahhoz, hogy továbbjuthassunk az akadályokon. A játékban mindemellett egy központi képernyőről válogathatunk a 120 pálya közül, amelyeket kivétel nélkül egy-egy festmény jelöl, érdekességük pedig, hogy mindig képesek meglepetést okozni, a készítők ugyanis úgy tervezték meg mindegyiket, hogy ha csak egy apró fejtörővel is, de valami újdonságot csempésszenek a játékmenetbe. Az egyjátékos élmények mellett ráadásul kooperatív mód is vár majd ránk, aminek köszönhetően Rayman barátai is csatlakozhatnak a kalandokhoz, akik értelemszerűen sokkal összetettebbé és változatosabbá varázsolják a végeredményt.