Legacy of Kain: Soul Reaver

Legacy of Kain: Soul Reaver

1999. szeptember 4. 18:28, Szombat

Kiadó: Eidos Interactive

Rendszerkövetelmények: P166, 32MB RAM, Windows 95/98, 3D gyorsító
Hasonló játékok: Shadow Man
Kategória: Akció/kaland
Megjelenési dátum: Szeptember 20.

"Ezer év telt el azóta hogy Lord Kain Pillar romjaira felépítette városát, és megkezdte a világ meghódítását. Első feladata káderek toborzása volt. Lement az alvilágba és 6 lelket tett meg hadnagyaivá, és én, Raziel voltam az egyik. Hat vámpírlégió indult Nosgoth kirablására. Az emberi királyságok bukása elkerülhetetlen volt, 100 éven belül az emberiség háziasítva lett. A megmaradt néhány humán elmenekült, reménytelen szentháborút indítva Nosgoth, a vámpír-istencsapás ellen.

Az emberek elüldözése után megkezdödött Nosgoth átalakítása, új kor kezdödött, a sötétség reneszánsza, a szépség kora. A rabszolgák kápolnákat építettek, kohók épültek, hogy füstjükkel elfedjék a nap mérgező sugarait. Megengedtük a légiókban maradt kisebb vámpíroknak az intrikálást és a huzakodást. Szórakoztatták és megfüszerezték unalmas életünket. Mi voltunk az uralkodók és Lord Kain a mi egyetlen mesterünk.



Az emberek azt gondolták hogy a testünkben lévő vér tesz olyanná minket, amilyenek vagyunk. Buták, a vér csak a testet táplálja, melyben élünk. Ha egy vámpírt akarsz kreálni, lopnod kell egy lelket az Abyssból, és azzal reanimálni egy testet. A test áldozat gyanánt igényelni fogja a vért. Lelkünk erőt nyer az alvilágból, és földi testünk magasabb formát nyer az Átváltozás által. A sötét istenek erejét és nemességét szívtuk magunkba.

Lord Kain volt az első átváltozó. Miután a mester megtapasztalta az ajándékot, egyikünk követte egy dekád múlva. Én botor módon szemtelenkedtem mesteremmel, és megátkozott lettem: szárnyakkal ajándékozott meg.

Végzetem szerint bedobtak az elveszett lelkek tavába, ez az árulók jutalma. A víz érintése számomra halál, savként égeti bőrömet. Égek és zuhanok. Új tapasztalatok, más idő, nemtudom mennyi ideje vagyok itt. A zuhanás végén hangot hallottam, elöszőr saját ordításom visszhangjának véltem, de ez több volt... valami egyedi, valami borzalmas, valami ősi.

Az Őreg megvizsgált, mesélt a teremtésről, halálról, lelkekről és az étvágyról. Eonokkal ezelőtt az Öreg a Nosgoth lelkek felügyelője volt, míg Káin vámpírbirodalma el nem foglalta a várost. Jóvátételi lehetőséget ajánlott: ha az anyagi síkon legyilkolom formális testvéreimet, esélyt ad, hogy legyőzhessem Kaint... hogy tudtam volna visszautasitani?"

A játékot a Sony adta ki előszőr PlayStationre, tehát egy tipikus konzoljátékkal állunk szemben. A szokványos mozgások mellett (futás, osonás stb.) hősünk képes szárnyait felhasználva speciális mozgásokra. Kezeléséhez gamepad ajánlott.



Csatában nem halhatunk meg, a sebzödés csupán energiaveszteséget okoz, amit az Öreg barlangjában visszanyerhetünk. Ha teljes erőnk birtokában vagyunk a szellemi világban, átléphetünk az anyagiba. Itt a szellemivel ellentétben már hordhatunk fegyvereket, kinyithatunk ajtókat; de az időnk korlátozott: Raziel energiája lassan csökken. Természetesen bármikor visszatérhetünk a más(ik) világba. Az NPC-k emlékeznek cselekedeteinkre, így fokozottan vigyáznunk kell mit teszünk.

A játék célja Kain elpusztítása, ehhez számtalan fegyver, varázslat és maga a környezet áll rendelkezésünkre.

Jellemzők:

  • Gótikus sztori játék közbeni videóbejátszásokkal
  • A 3D-ben megalkotott Nosgoth titkaira kell fényt derítenünk
  • Harmadik személyű perspektíva
  • Közlekedhetünk a két világ között
  • Valósidejű, interaktív környezetalakítás
  • 5 különböző vámpírklán
  • Egyedi, vámpírcsatákhoz készített harcrendszer

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások