Rally Masters (Test Drive: Rally)

Rally Masters (Test Drive: Rally)

1999. szeptember 11. 18:29, Szombat

Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Digital Illusions

Rendszerkövetelmények: P200, 32 Mb RAM, Win95/98, 3D gyorsító
Hasonló játékok: Boss Rally
Kategória: arcade rally
Megjelenési dátum: 1999 vége

Sokszor előfordul, hogy több játékfejlesztő kezd el nagyon hasonló projekteken dolgozni egymástól függetlenül. Az rallyknál is így van, ahol az utóbbi hónapokban számos játék jött ki fej-fej mellett, gondoljunk csak a Boss Rallyra, a V-Rallyra vagy a Rally Championship 99-re. Egy svéd cég, a Digital Illusions is színpadra lép hamarosan saját változatával; ők készítették a Motorheadot is.

Más játékoknál csak egy vagy két versenyfajta van, míg itt a komplexitásra törekedtek. Négy játéktípus van a multiplayeren kivűl.
Side-By-Side: Két autó versenyez egy 8-as alakú pályán
Stretch Run: a versenyzők ellenfele csak az óra
Rally Cross: 4 autó van a pályán
Arcade: a Sega Rallyhoz hasonlóan időre és más autók ellen játszunk

A játékban 51 pálya, 22 autó és 23 valós rallyversenyző van. A tervezők számítása szerint 25 órába tellik a divizíónkénti 3 bajnokságot teljesíteni.


A cégek következő játékaiknál általában csak módosítják a grafikai motort, míg ehhez a játékhoz a Digital Illusions teljesen újat alkotott, nem használták fel a Motorhead kódját. Az engine készítésénél a sebbességérzet visszaadását és a versenyben való teljes elmerülést helyezték a fókuszba, nem pedig a környező világ (fák, bokrok) megvalósítását. Természetesen beépítettek force feedback támogatást is.

A játék támogatja az összes mai 3D gyorsítókártyát, minden színmélységben akár 1800x1200 pixeles felbontásig is. Speciális effektek: lámpatükröződés és reflektorok, időjárásváltozások, farolás, kavicsok, füst, szikrázás, vízfröcskölés és -tükrözödés, animált és mozgó tárgyak, dirt mapping, transparent glass effects, trilinear és anisotropic filtering, one-pass multi-texturing, bump mapping, és AGP texturázás.

Az audió hangzás a vizuális megjelenéssel egyenrangú lesz. Az A3D és az EAX 3D hang szabványokat teljes mértékben támogatja. Speciális effektek is lesznek:

Sample tiling: véletlenszerűen kombinált hangok a valószerűség érdekében
Valósidejű hangvisszaverődés (visszhang) alagútakban és kanyonokban
Az autóhang a nézőponttal együtt változik
Speciális törési hangok
Doppler effektus, a hang természete megváltozik az azt kiadó objektum sebességétől és az észlelő távolságától függően
Még további 10 technoszám van a játékban, háttérzeneként


Az autók kidolgozására sem lehet panasz, mivel kiváló minőségű modelleket (100,000 polygon) rontanak le 750-1000 polygonra autónként. Az autók széleskörűen konfigurálhatók, abroncsválasztástól a sebbeségi fokozatváltásig. A versenyek közben azonnal láthatjuk a sérüléseinket, és reagálhatunk is rájuk. A pályák átlagosan 60,000 polygonból állnak és 6 különböző effektet variálnak rajtuk, melyek a megjelenést és a nehézséget befolyásolják.

A számítógép által irányitott autókért mesterséges intelligencia felel. Sokat tanultak a Motorheadból; minden járműnél más lesz a vezetési stílus és a ugyanazok a fizikai hatások érvényesek rájuk is, mint a játékosra. Az MI öntanuló, alkalmazkodik a játékos stílusához. Három nehézségi fokozat (easy, medium és hard) biztosítja a kíhivást.


A játékhoz kidolgozott technológiákat fel fogják használni egy Svédországi piacra kifejlesztett termékben, a Swedish Touring Car Championshipben, ami a TOCA (Codemasters) széria skandináv változata.

Jellemzők:

   • Többféle versenytípus
   • 51 pálya, 22 autó, 23 versenyző
   • Force feedback támogatás
   • Vadonatúj 3D engine
   • Vizuális és audioeffektek garmadája
   • Fejlett mesterséges intelligencia
   • Nagyon részletesen kidolgozott autók

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások