Baldurs Gate II: Shadows of Amn I rész

Baldurs Gate II: Shadows of Amn I rész

1999. november 13. 18:39, Szombat


Kiadó: Interplay
Fejlesztők: Black Isle Studios és BioWare Corp.
Honlap

Kategória: szerepjáték
Minimális rendszerkövetelmények: P200, 32 Mb RAM

A játékról pár napja rántották le a leplet a Wizards of the Coast seattle-i központjában. A BioWare és a Black Isle Studios immáron hivatalosan is bejelentette, hogy dolgoznak a játékon. A BALDUR'S GATE II - SHADOWS OF AMN már 11 hónapja fejlesztés alatt áll, megjelenési időpontját a következő év végére teszik. Közben párhuzamosan folyik más Baldur's Gate játékok fejlesztése is, a BioWare a Neverwinter Nights-on, a Black Isle pedig az Icewind Dale-en dolgozik. Mivel a Shadows of Amn a kereskedelmileg egyik legsikeresebb számítógépes szerepjáték folytatása, nem meglepő hogy a második részben nem várhatunk radikális változásokat. A fejlesztőcsapat csupán finomítani akarja a játékot, meg akarják őrizni a Baldur's Gate minden jellegzetességét. Külön figyelmet fordítanak az Advanced Dungeons & Dragons szabályainak következetes betartására.


A Shadows of Amn története néhány hónappal az előző rész vége és Saravok bukása után kezdődik, helyszínéül a Forgotten Realms világának Sword Coast régiója szolgál. Míg az előző rész Baldur's Gate városa és az azt körülvevő településeken zajlott, a folytatás cselekményei sokkal epikusabbak. Csapatunk a játék során keresztülhalad Sword Coast déli területein, át egy sahuaginok által lakott víz alatti városon, útbaejtve legalább egyet az elemi síkok közül le az Abyss démoni síkjaira és végül kilyukadunk egy földalatti drow (sötételf) városban. Elfelejthetjük a béna koboldokat...

A Baldur's Gate végén a karakterek felfedik előéletüket. A Shadows of Amn tovább bővíti ezeket a meglepetéseket, visszatér számos nem-játékos karakter (továbbiakban NPC), mint például Minsc és Boo (a "miniatűr óriás űrhörcsög"), Imoen és Jaheira. Számos korábbi társunk visszatér, de nem csatlakozhatnak a partihoz. A játék elején az elsődleges karaktereink elválasztódnak a többi csapattagtól és embereink újraegyesítése fontos cél lesz. A játékban csak egy elsődleges (primary) karaktert gyárthatunk (illetve importálhatunk), a többi 6 tagot a Shadows of Amn 15 különféle előregenerált karaktere közül kell kiválasztanunk. Ezek között számos újjal fogunk találkozni. Ez ugyan kisebb választék az első részhez képest, de a karaktereknek jobban kidolgozott személyiségük van és egyéni céljaikat sokkal agresszívebben, próbálják érvényesíteni.

A játék motorjául ismét a BioWare Infinity Engine szolgál, ugyanezt használják az Icewind Dale-ben és a Planescape: Torment-ben is. A 640x480-as felbontás 800x600-ra bővül - ez ugyan nagyobb is lehet, de azokat már nem támogatják hivatalosan, mivel a kezelőfelület és a képernyőméret nem működik pontosan magasabb tartományokban. Opcionálisan támogatni fogja a 3D videokártyákat is (OpenGL-t használva), de a játék csupán animált 2D karaktereket és objektumokat használ, izometrikus perspektívában renderelve. A 3D gyorsítókártyák csupán a varázslateffektusoknál (alpha blending és egyéb apróbb effektek) lennének igénybevéve és segítené az átlátszó "fog of war" (háború köde, azaz csak azt látjuk, amit az egységeink látnak) effektet abban, hogy az a Baldur's Gate-hez képest kevésbé lenne a már felderített környezettel össze nem illő. A Shadows of Amn megmarad 2D játéknak; a fejlesztőcsapat ismét kizárta a dinamikus fényeffektusok használatát, mivel nagyon nehéz lenne összeegyeztetni a játék vízszintes környezetével. Emiatt a karakterek továbbra sem használhatnak fáklyákat vagy fényvarázslatokat a környező terep megvilágítására.


A játék kezelőfelülete majdnem teljesen megegyezik elődjével, csak sokkal inkább "bizáncibb" kinézete lesz. Ezzel a sword coasti régió új helyein zajló történet másfajta természetét akarják hangsúlyozni. A három kezelőpanel bármelyike kikapcsolható (akár mind a három), így a cselekményeket teljes képernyőn élvezhetjük. A játék naplója könnyebben hozzáférhető módon fogja rendszerezni az el nem végzett küldetéseket és az automapra (automata térképre) jegyzeteket, megjegyzéseket is írhatunk.

Az eredeti játékból importálhatjuk karaktereinket, és ha megcsináltuk a Tales of the Sword Coast kiegészítőt is, akkor az újonnan generált karaktereknél is több tapasztalati pontunk lehet (mindegyik 89,000 ponttal indul). A Planescape: Torment és az Icewind Dale karakterek nem kompatibilisek a játékkal. Az előző részhez hasonlóan most is lesz fejlődési határ, de ezt a limitet igen magasra tették: 2,950,000 tapasztalati pont. Ez karakterosztálytól függően 17-24-ik szintet jelenthet. Minden varázslat megtalálható lesz, ami az első részben és a kiegészítőben megvolt, pluszban számos új, magas szintű varázslatot is beépítenek (kilencedik szintű varázslói mágiákat is, de ezek csupán tekercsről (scroll) lesznek alkalmazhatóak). Találkozhatunk az eredeti papíron játszott AD&D legerőteljesebb bűbájaival, köztük a disintegrate (dezintegráció, azaz atomjaira bontás), time stop (időleállítás, egy burokban lelassíthatjuk az időt), power word die (Hatalom szava: halál, melynek hatására a 60 életpont alatti célpont azonnal, mentődobás lehetősége nélkül meghal), finger of death (A halál ujja, mentődobás elrontása esetén halál) és a resurrection (feltámasztás, a célpont élőlényt még egy hajszálból is visszahozza az életbe, teljes életerőben). Ezeket mi és ellenfeleink is alkalmazhatják. Mivel már képesek leszünk társaink feltámasztására, már nem veszítjük el őket véglegesen, még ha -10 életpont alá mennek is.

A Neverwinter Nights-tól és a Pool of Radiance 2-től eltérően a Shadows of Amn a második kiadású AD&D szabályait használja ugyan, de találkozni fogunk néhány új szabállyal is. A fél-orkok játszható karakterfaj lesz, mint ahogy néhány speciális karakterosztály is. Húsz ismert AD&D "kitet" (azaz speciálisan kidolgozott karaktertípust) fog tartalmazni, mostantól lehetővé válik, hogy ranger-ünk (erdőjáró) beastmaster legyen, paplovagunk (paladin) cavalier vagy undead slayer, a bárd udvari bolond, a harcos barbár és közönséges tolvajunk pedig orgyilkos. Minden specializált varázslóosztály visszatér, és már papunkból is válhat cleric vagy druida.


A legérdekesebb újdonságok egyike, hogy a Shadows of Amn karakterei miután elérték a megfelelő szintet - az AD&D szabályaival összhangban - létrehozhatják saját uradalmukat. A birtokot egy nagyobb küldetés teljesítése után kapjuk meg, típusa az elsődleges karakter karakterosztályától függ. A harcosok vártornyot, a papok templomot, a varázslók tornyot kapnak, a tolvajok tolvajklánt alapíthatnak, míg a druidák egy küldetés után Great Druiddá válhatnak, a paplovagok pedig egy nehéz feladat teljesítése után megszerezhetik a félelmetes Holy Avanger (Szent Bosszúálló) kardot.

Miután karakterünk beköltözött birtokára, alapjaiban változhat meg a játék. Például harcosunk lakótornyát megtámadja a szomszédos herceg. Az osztálytól függően változó birtokok miatt a felmerülő gondok is nagyban különböznek.

Mivel jó néhány szakkifejezés lefordíthatatlan, ahol volt ott behelyettesítettem a magyar szerepjátékvilágban már ismert és alkalmazott kifejezéseket.

Előzetesünk következő részében a szörnyeket, képzettségeket és a multiplayer lehetőségeket vesszük sorra.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások