2014. március 27. 00:27, Csütörtök
A Facebook 2 milliárd dollárt fizetett az Oculus Rift cégért, mely azonban szinte mindenkinél kiverte a biztosítékot.
A hét és talán az év második legmeglepőbb híre (az első az Irrational Games bezárása még mindig), hogy a Mark Zuckerberg által kitalált Facebook 2 milliárd dollárért megvásárolta az Oculus Rift céget. A hírre azonban meglepően negatívan reagált a piac és főleg a rajongók. Előbbi legékesebb példája a Minecraft esete. A játékot megálmodó Markus "Notch" Persson tárgyalásokat folytatott arról, hogy a sikeres és mára már kultikus magasságokba emelkedő programja, a Minecraft megjelenjen a virtuális eszközre is, ám a Facebook belépésével
leállította a megbeszéléseket és elállt a dologtól.
"A Facebook nem egy játékokkal foglalkozó cég. A Facebook történelme a felhasználók számának növeléséről szól, semmi másról." Notch ugyanakkor elismeri, hogy a virtuális valóság és a közösségi oldal közös kapcsolatából még jó is kisülhet, ám ő nem akar így együtt dolgozni. "Én játékcégekkel szeretnék kapcsolatban lenni, nem pedig közösségi oldalakkal."
Ennél a kifogásnál sokkal fontosabbak a rajongói visszajelzések. Az Oculus Rift karrierje ugyanis a Kickstarteren indult, ahol 9522 támogatót szerzett és a szükséges 250 ezer dollár helyett
közel 2.5 millió dollárt adtak a cégnek a fejlesztésre. Most pedig sokan ki vannak akadva, hogy a 2 milliárdos bevételből ők semmit nem látnak majd. Az egyébként teljesen logikus levezetés szerint ha ők nem támogatják, nincs Oculus Rift... és ha nincs a gép, nincs a Facebook üzlet sem és a megalkotói még mindig valamelyik garázsban álmodoznának egy sikeres üzletről.
Ennél persze részletesebben is kifejtették egyesek a véleményüket, de ezekről beszámolni nagyon hosszú lenne. Egyet azonban kiemelnék: Joel Johnson 300 dollárt áldozott a projektre és most
hangot adott csalódottságának. Írásában olvasható, hogy ezzel a lépéssel mind a Kickstarterbe mind pedig a virtuális valóságba vetett hite megrendült és egyszerűen sértőnek tartja, hogy egyetlen produktumot sem adtak ki, máris elkelt a cég.
Az Oculus Rift mögött álló csapat közleménye sem túl biztató. Miközben dicsérik a Facebook és Mark Zuckerberg eddigi ténykedéseit, felhívják a figyelmet arra az egyébként igaz tényre, hogy a Kickstarter nem befektetés, hanem támogatás. Az oldalon adományokat ajánlanak fel a felhasználók és nem részesülnek a bevételekből. A lényeget azonban egy csalódott támogató, név szerint Sam Biddle foglalta össze: "Ha az Oculus Rift után is adakozol a Kickstarteren, akkor ostoba vagy."