Az első tesztekben nem volt meggyőző az Apple Watch

Az első tesztekben nem volt meggyőző az Apple Watch

2015. április 14. 06:03, Kedd
Semmit nem tud amit egy okostelefonnal ne lehetne jobban vagy gyorsabban megcsinálni. Alkalmazásai lassúak, üzemideje rövid.

Megjelentek az első független tesztek az Apple Watch okosóráról. Nilay Patel, a The Verge munkatársa azt emelte ki, hogy gyakorlatilag semmi olyan dolog nincs az új készülékkel kapcsolatban, amelyet ne tudna egy laptoppal vagy okostelefonnal jobban vagy gyorsabban megoldani. Talán az egyetlen kivételt a pontos idő leolvasása jelenti. Patel hozzátette, hogy egy alkalmazás betöltésekor nagyon nagy adatmennyiséget kell az iPhone készülékről az okosórára továbbítani, ugyanakkor az Apple arról biztosította, hogy egy jövőbeli szoftverfrissítés megoldja majd a teljesítményproblémákat.

Geoffrey Fowler, a The Wall Street Journal szerkesztője arra a következtetésre jutott, hogy nem adna ki 1000 dollárt az általa tesztelt Apple Watch modellért. A feltelepített térkép annyira lassú, hogy legszívesebben elővette volna a hagyományos nyomtatott térképét.

A Re/Code amiatt bírálta az új eszközt, mert az akkumulátora nem bírja annyi ideig, mint más viselhető termékek akkumulátorai. A CNET újságírója pedig kifejtette, hogy az akkumulátor ráadásul nagyon lassan tölthető fel újra. A The Wall Street Journal nem véletlenül írta azt, hogy ha valaki az egyetlen napos üzemidőt, a félkész programokat és az elkerülhetetlen értékvesztést tolerálni tudja, akkor már most a csuklójára teheti a "jövőt".


A The New York Times szerint tipikus első generációs eszköz, melynek kezelése bonyolult és nem a technika iránt csak érdeklődő új felhasználóknak készült. Mindez szokatlan egy Apple-termék esetében, melyek eddig egyszerűségükről, ergonómiájukról voltak híresek. Farhad Manjoo, az újság munkatársa közölte: ahhoz, hogy valaki megbékéljen az okosórával, testre kell szabnia, például hogy ne kapjon mindenről értesítést, akár minden egyes Facebook-állapotváltozásról vagy Snapchat-üzenetről.

A The Verge szintén elégedetlen volt az értesítési funkcióval, amelynél hátrány, hogy nincsen funkció az összes üzenet megmutatására vagy elrejtésére. Mint minden okostelefon-gyártó, az Apple is kénytelen lesz választani, hogy mely értesítést mikor és miért akarja megjeleníteni. Ennek ellenére a The Verge a készüléket az első olyan okosórának tartja, amely jogosan válhat majd tömegcikké, még a vetélytársak megoldásai ellenére is. Az Apple ugyanis rendelkezik a sikerhez szükséges marketingháttérrel, a betanításhoz megvannak a szakképzett eladókkal teli üzletei és kellően elszánt, hogy megvalósítsa az elképzeléseit.


Mindazonáltal az első készülékek villámgyorsan gazdára találtak: a MacRumors azt írta, hogy az első Apple Watch okosórákat mindössze 6 óra alatt elkapkodták a felhasználók. Az Amerikai Egyesült Államokban az Apple online boltjában lévő szállítási idő folyamatosan növekedett, először 4-6 hétre, majd mostanra a legkorábbi szállítási időpont június lett, de vannak olyan modellek is, amelyek csak júliusban lesznek újra elérhetők. Az aranyházzal rendelkező változatok esetében az Apple ráadásul az előrendelések előtt júliustól-augusztusig tartó szállítási időszakot adott meg.

A MacRumors rámutatott arra is, hogy az Apple Watch Edition nem minden márkaüzletben volt megrendelhető és kipróbálható, hanem csak néhány kiválasztott boltban. Az USA-ban például csupán összesen 15 városban és 21 üzletben volt kapható a rendkívül drága modell. Kanadában és Németországban csak 2-2, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hongkongban és Ausztráliában 3-3, Japánban pedig 4 boltban lehetett a terméket megvásárolni.

A Slice Intelligence nevű piackutató cég nyilvánosságra hozta az első előrejelzéseit. A vállalat azt prognosztizálta, hogy az Apple csak az Amerikai Egyesült Államokban április 10-én 957 000 előrendelést regisztrálhatott. A legkeresettebb modell az Apple Watch Sport, illetve a nemesacél házzal ellátott Apple Watch lehetett. Az előbbi tehette ki az eladások 40, az utóbbi pedig a 34 százalékát. A számok azokon az adatokon alapulnak, amelyeket 9080 online vásárló továbbított a piackutatóknak. Ezekből kiderült, hogy minden Apple Watch-vásárló átlagosan 1,3 okosórát vett és eszközönként 503,83 dollárt fizetett.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások