2015. augusztus 17. 09:18, Hétfő
Az Android One program újbóli megerősítésével egy sokkal nagyobb táborra tennének szert.
Annak idején mi is beszámoltunk az Android One projekt útnak indulásáról, amelyre először Indiában került sor. A hatalmas népességgel rendelkező ázsiai ország immár a második helyre jött fel az okostelefonos piacok rangsorában, nem véletlen tehát a törekvés, ám a Google nem elégedett az eddigi eredményekkel.
Emlékezhetünk arra, hogy az első körben három különböző fejlesztést mutattak be, ezek a helyi gyártók jóvoltából 100 dollár körüli áron jelentek meg. A Google illetékesei azonban még ezt is túlságosan magas szintnek tartják, legalábbis ami az átlagos indiai vásárló anyagi lehetőségeit illeti, ezért a jövőben jóval lejjebb, 50 dollár alá szorítanák a kereskedelmi árakat, hogy egy még szélesebb kört fedjenek le az Android operációs rendszert futtató készülékekkel. Erről
beszélt Rajan Anandan, az Indiáért és Délkelet-Ázsiáért felelős részleg ügyvezető igazgatója, aki a Financial Times-nak adott interjúban a kívánt eredmények elmaradásáról tett említést.
A Google ugyanis úgy ítéli meg, hogy elmaradt a kirobbanó siker, amit a viszonylag magas árnak tulajdonítanak. Az elkövetkező néhány hét során ezért egy új rohamot indítanak az Android One programon belül, vagyis arra számíthatunk, hogy további készülékeket mutatnak be, újabb kedvezményeket kínálnak, ezzel egy időben pedig még több fejlődő piacot fednek majd le a különböző olcsó megoldásokkal - India esetében például a 31 és 47 dollár közötti szintet tartják ideálisnak, ahol már valóban óriási tömegeket lehetne megfogni.
Ezt néhány éven belül érnék el, mégpedig szoros együttműködésben a külső partnerekkel, akik a gyártási feladatokat végzik. Valóban hosszú távban gondolkodnak, az indiai piacot például a 10 év múlva várható pozíciójáért tartják kiemelten fontosnak, addigra szeretnének egymilliárd helyi lakost hozzáadni a meglévő egymilliárdos táborhoz.