Több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook chatbotjain

Több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook chatbotjain

2016. május 13. 09:11, Péntek
A közösségi platform nem tett le a chatbotok alkalmazásáról, ellenkezőleg: gőzerővel fejleszti ezeket a programokat.

A vállalatok igyekeznek minden eszközt megragadni arra, hogy új vásárlókat szerezzenek, illetve megtartsák a régi ügyfeleiket. A két fél között zajló kommunikációnak rengeteg formája van, de a Facebook igyekszik ezt is beterelni maga alá. Az üzenőfalas értesítésen és a privát üzeneteken túl egyre nagyobb az érdeklődés a valós idejű párbeszéd, azaz a chat iránt, de hogy ez a cégek számára egyszerű legyen, a tipikus, rendszeresen felmerülő kérdéseket csevegőprogramok válaszolják meg.

Stan Chudnovsky, a Facebook Messenger termékmenedzsere a TechCrunch Disrupt NY konferencián kijelentette, hogy több tízezer fejlesztőjük dolgozik az alkalmazáshoz készítendő chatbotokon, és nagy is az érdeklődés irántuk. A Shopify elektronikus kereskedelmi platformon 5000 kereskedő már a Facebook Messengeren keresztül küldi ki a megrendelési és csomagszállítási értesítéseket, például hogy mikor érkezik meg az általuk vásárolt áru.


A Facebook chatbotjaival kapcsolatos első tesztek közel sem voltak pozitívak. A visszajelzések alapján a megoldások lassúnak, frusztrálónak és haszontalannak bizonyultak, ezen akarnak változtatni. Ezek a beszélgetések napjainkban azonban meglehetősen robotszerűek, de amennyiben a felhasználók számára egyszerűbbé tehetik a vállalatokkal való kommunikációt, akkor az egy hatalmas esély.

A Facebook Messenger fejlesztőcsapata olyan technikákon dolgozik, amelyekkel elkerülhető a kéretlen üzenetekkel történő bombázás, azaz a kliensek blokkolhatják vagy összesítve küldhetik el az üzeneteket. (A forgalomra jó példa, hogy az Activision Call of Duty botja egy hét alatt 6 millió üzenetet váltott a játékosokkal.) A fejlesztők részére elérhető lesz egy átfogó chatbotelemző rendszer, hogy felismerjék, ha a mesterséges intelligencia túl sok üzenetet továbbít, hiszen ha a telefon túl sokszor, túl gyakran pittyen, akkor a felhasználók ki fogják követni a cég botját. Ideális esetben a vállalatok saját maguk avatkoznak be, nem kell a Facebooknak közbelépnie, de ehhez jóval több információra van szükségük, köztük arra is, ha valamelyik jelzésre az emberek pozitívan reagálnak. Chudnovsky ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden újításnak átgondoltnak kell lennie.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások