2017. október 9. 14:47, Hétfő
A kereskedelmi cég a gazdasági főiskolákon keres tehetséges hallgatókat. A diákoknál sikeres a módszer, de idegesíti az egyetemeket és a tanácsadócégeket.
Scott DeRue, a michigani Ross Üzleti Iskola dékánja
közölte, hogy az Amazon toborzói csapatostul járják a neves amerikai gazdasági főiskolákat. Az intézmény képviselője tehetetlennek érezte magát a jelenség miatt és a helyzet súlyosságára jellemző, hogy hiába tiltotta ki az iskolából az Amazont, azzal sem ért el semmit. A társaság rendkívül agresszív módon folytatja a tevékenységét és igyekszik a legtehetségesebb diákokat elcsábítani. A megkeresett hallgatókkal az Amazon toborzói általában a közeli kávézókban és éttermekben ülnek le egyeztetni.
A dékánt nem az zavarja, hogy az óriáscég az ő nebulóikkal próbálja meg felvenni a kapcsolatot, hanem az, hogy erre már akár az első napon (!) vagy szemeszterhéten sor kerül. Sokan elfogadják a felkínált gyakornoki állást, mert jobb helynek tartják az Amazont, mint a Wall Street vállalatait. A vezető amerikai gazdasági egyetemeken (Carnegie Mellon, Berkeley, Duke, Michigani, MIT, Dartmouth College) az Amazon az egyik legnépszerűbb gyakornoki helyeket kínáló piaci szereplő. A felsőoktatási intézmények egyáltalán nem örülnek a jelenségnek.
Az egyetemek és főiskolák mellett a stratégiai tanácsadócégeket, például a Bain & Company-t is idegesíti a jelenség. A The Wall Street Journal azt írta, hogy a Bain & Company évente körülbelül 500 végzősre tartana igényt és Keith Bevans személyzeti vezető nem értette, hogy az Amazon miként lehet népszerűbb célpont náluk a munkahelyet kereső végzős egyetemisták és főiskolások számára.
Áprilisban
írtunk arról, hogy az IT-konszernek egyszerre jelentenek átkot és áldást, mert egyrészt rendkívül sok szakembert foglalkoztatnak, másrészt komoly munkaerő-elszívó hatást fejtenek ki a piacon.