A Crytek beperli a Star Citizen fejlesztőit

A Crytek beperli a Star Citizen fejlesztőit

2017. december 14. 18:50, Csütörtök
A Star Citizen fejlesztői engedély nélkül változtak a CryEngine 3-ról egy másik grafikus motorra - állítja a Crytek.

A Star Citizen a Cloud Imperium Games remekművének tűnik, egy valódi űroperának, melynek készítéséhez igazi rajongók adakozták össze a szükséges pénzt. A csapatnak így nincsenek gondjai a számlákkal, azonban a jelek szerint most elkezdhetnek a bíróságra járni. A Crytek ugyanis korábban szinte fillérekért adta oda a grafikus motor, a CryEngine 3 licenszét a csapatnak, cserébe pedig azt kérte, hogy minden lehetséges felületen legyen feltüntetve a motor neve. Azonban Chris Roberts és csapata tavaly elkezdtek átállni az Amazon Lumberyard technológiájára és ezzel a Crytek szerint megszegték a szerződést.

Bonyolítja a helyzetet, hogy a Squadron 42 címet kapott szóló kampány önállóan is elérhető lesz, így a szerződés másik pontját is megszegte a csapat. Az aláírt papír ugyanis csak egyetlen játékban engedélyezi a CryEngine 3 felhasználását és így ez már kettőt jelent és ezzel semmibe vették a szerzői jogokat. Végül pedig a Cloud Imperium Games színeiben tárgyaló Ortwin Freyermuth korábban az asztal másik oldalán ült, hiszen a Crytek nevében tárgyalt más fejlesztőkkel a CryEngine licensze kapcsán - és így üzletit titkok birtokába is juthatott. Kérdés, hogy a bíróság mennyire találja megalapozottnak a beadott igényt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások