2018. február 3. 19:12, Szombat
Éves szinten most mérték az első csökkenést, ráadásul éppen az ünnepi időszak miatt.
Az elmúlt napokban az Apple és az iPhone okostelefonok kapcsán
írtunk arról, hogy a kínai piacon nem teljesítettek túl jól a cég megoldásai, ez pedig komoly szerepet játszhatott a döntésben, amely az iPhone X példányszámának csökkentését eredményezte. Egy friss felmérésből most az is kiderült, hogy a teljes ottani piac csökkenést mutatott.
A Canalys tette közzé részletes
anyagát, amely az ázsiai óriás okostelefonos forgalmával foglalkozik, az utolsó negyedévre és a teljes 2017-es évre vonatkozóan. Ebből megtudhatjuk, hogy tavaly először csökkent éves szinten az eladások száma, itt ugyanis 4 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, mint egy évvel korábban. Ráadásul éppen az ünnepi időszak mutatta a legnagyobb romlást, az utolsó három hónapban ugyanis 14 százalékkal estek vissza az eladások a 2016-os év hasonló periódusához viszonyítva, tehát enélkül még akár folytatódhatott is volna az eddigi pozitív trend. Még így is csaknem 460 millió okostelefon talált gazdára, ami jól mutatja a piac méretét.
Az első helyen ismét a Huawei zárt, amely az ünnepi időszakban 24 millió példányt szállított le, ezzel pedig 9 százalékos javulást mutathatott fel. Ennek nagyjából felét a Honor márkát viselő készülékek tették ki, ami megadja a választ arra a kérdésre, hogy miért erőltetik ezt a vonalat – igaz, felmerül annak lehetősége is, hogy ezzel éppen a sajátmárkás telefonok forgalmát csökkentik. A második helyezett Oppo és a harmadik Vivo már visszaesést volt kénytelen elkönyvelni (-16 és -7 százalékkal), ám az általuk leszállított 19 és 17 millió telefon még elegendő volt ahhoz, hogy megelőzzék a negyedik helyre befutó Apple és az ötödik Xiaomi eredményét.
A kínai piac visszaesése elsősorban azon hazai gyártókat érinti érzékenyen, akik a belföldi forgalomra építettek, itt tehát idén agresszív vetélkedésre, és jó eséllyel piaci helycserékre számíthatunk.