Star Trek: New Worlds

Star Trek: New Worlds

2000. október 10. 17:57, Kedd

Kiadó: Interplay
Fejlesztő: 14 Degrees East

Minimum Követelmény: PII 300, 64MB RAM, 16MB-os 3D gyorsító, Win9x
Hasonló játékok: Starcraft, Command and Conquer: Tiberian Sun
Kategória: Real time stratégia


A Star Trek és a számítógépes játékok mindig is kéz a kézben jártak. Az egyik legkorábbi számítógépes játék egy ASCII karakter alapú történet volt, melyben a játékosok az Enterprise-t irányíthatták. Egyszerű megjelenése ellenére nagyon szórakoztató volt, és az Enterprise irányítása *-ok borította mezőben, K betűkre (Klingon hajó) lövöldözve nagyon lebilincselő volt. E szerény kezdet után a Star Trek játékok szinte minden műfajba betörtek, persze változó sikerrel. A Klingon Honour Guard és a Voyager: Elite Force megmutatták, hogy egyetlen Star Trek játék sem feltétlenül siker, vagy elkerülhetetlen bukás. Az Interplay Star Trek: New Worlds játéka egy új adalék a sorozathoz, és ez a valós idejű stratégiai játék meglehetősen szokatlan a megszokott Star Trek univerzumban.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Semleges zónában, a Föderáció, a Klingon Birodalom és a Romulán Birodalom között húzódó területen egy romulán fegyverkísérlet, ami a Shiva kódnevet kapta, balul üt ki. Amikor egy Klingon hajó véletlenül felrobbantja a Shiva eszközt, az megnyit egy kaput térben és időben, amin keresztül új bolygók és naprendszerek kerülnek a mi űrünkbe egy párhuzamos univerzumból. Az egyik ilyen rendellenes rendszer, amire Tabula Rasa-ként szoktak hivatkozni, gazdagon rendelkezik egy nyersanyaggal, amire mindhárom birodalomnak szüksége van. A rendszer hatalmas konfliktust vált ki, mindegyik birodalom területeket szerez, és a játékos feladata a Föderáció, a klingonok vagy a romulánok érdekeinek védelme. Arról egyikük sem tud, hogy a Tabula Rasa bolygóin bennszülött fajok is élnek, amiknek megvannak a maguk tervei.

Klikk ide!   Klikk ide!

A New Worlds három egyjátékos küldetéssorozatot tartalmaz, fajonként egyet, amik a Tabula Rasa rendszer felfedezését mesélik el. Bár mindegyik küldetéssorozatban vannak közös küldetések, de a küldetések céljai általában a választott fajtól függenek. Például a klingonokkal vissza kell foglalnod egy bázist, míg a romulánokkal ugyanazt a létesítményt el kell pusztítanod. A küldetéssorozatonkénti 16 küldetés a Tabula Rasa rendszer sok bolygójára elviszi a játékost, ahol egyedi terepekkel, veszélyekkel és rejtélyekkel találkozhatunk. Mindegyik küldetésben több feladatot kell teljesítenünk a győzelemhez, ezeket részletesen elmagyarázzák nekünk az eligazításon. Az első Föderációs bevetésen nemcsak a bázisodat kell kiterjesztened pár épület megépítésével, hanem meg kell vizsgálnod egy idegen templomot, majd pedig egy orvosi csoporttal kell megvizsgáltatnod egy idegen betegséget. A feladatok és küldetések száma mindegyik küldetéssorozatot hosszúvá, és lebilincselővé teszi.

Klikk ide!   Klikk ide!

A hőn áhított nyersanyagokból nagyon sok található a Tabula Rasa rendszerben. Hat különböző nyersanyag van: nyers dilícium, talgonite, szilícium, kelbonite, magnezit érc és dolamid. Mindegyiket a hagyományos RTS módon bányászhatjuk ki, azaz építenünk kell egy bányász állomást egy lelőhelyen, és gyártanunk kell pár rakodót, amik elszállítják a kibányászott nyersanyagot. Amint a nyersanyag visszakerül a kolóniához, azokból finomított anyagok készülnek: dilícium, polycomposite, thermoconcrete, átlátszó alumínium, nitrium és duránium. Ezekből az anyagokból aztán új épületeket és járműveket lehet építeni. A játékosok tovább is fejleszthetik a finomítókat új épületszárnyak építésével mindegyik nyersanyaghoz. Mindegyik szárny megnöveli a finomítás sebességét. Az erőforrások összegyűjtése és elosztása, akárcsak minden RTS játékban, nagyon fontos részét képezi a kolónia vezetésének.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások