2018. június 19. 18:08, Kedd
Ennek érdekében pedig idén jóval több okostelefont szállítanának le.
A kínai gyártó a tavalyi évben összesen 153 millió készüléket dobot piacra, amivel globális szinten a harmadik helyet szerezték meg, közvetlenül a két nagy, a Samsung és az Apple, után. Idén már felzárkóznának a második helyezett mögé, nagyjából 200 millió darabbal.
A cég, amely nemrég az Android One programba is
beszállt, a napokban tartotta meg legújabb Honor Play rendezvényét, ennek során pedig maga a vezérigazgató
beszélt a piaci tervekről. Eszerint 2018 során már szeretnék meghaladni a 200 milliós példányszámot, ami egyben azt is előrevetíti, hogy jövőre már szoros verseny alakulhat ki a második helyért, legalábbis ami az okostelefonok globális szegmensét illeti. Tekintettel arra, hogy 2010 és 2017 között összesen 51 alkalommal tudták növelni a telefonos szegmens eredményét, ez a további 25 százalékos bővülés nem látszik elérhetetlennek, ehhez azonban további sikerek kellenek, vagyis a P20 eredményét és fogadtatását kellene megismételni néhány alkalommal - ebből egyébként egy friss
jelentés szerint eddig 6 millió példány kelt el.
A végső cél a Samsung lebirkózása, ez azonban egyelőre komoly akadályokba ütközik. A dél-koreai rivális egyrészt komoly előnyre tett szert (és továbbra is tartja kitüntett pozícióját a rangsorban), a Huawei pedig az amerikai piacon nem halad előre olyan lendülettel, mint azt tervezték – többek között a kínai gyártókkal szembeni ellenérzések miatt, ahogy azt a ZTE esetében már láthattuk. Emiatt jelen pillanatban az európai és ázsiai kontinensre koncentrálnak, amit az is alátámaszt, hogy mind Indiában, mind pedig Európában komoly növekedést tudnak felmutatni, Kínában pedig övék az első hely – a Samsung ezzel szemben az USA-ban ért el komoly eredményeket, az Apple hagyományosan kedvező pozíciója ellenére.
Egyes vélemények szerint a helycsere a Huawei és az Apple között egy év múlva, 2019 második negyedében következhet be, addig azonban sok minden megváltozhat.