Digitális képességek - a dán nyolcadikosok a legjobbak

Digitális képességek - a dán nyolcadikosok a legjobbak

2019. november 11. 16:23, Hétfő
Néhány országban már az komoly problémát jelent a fiataloknak, hogy megnyissanak egy linket vagy megválaszoljanak egy e-mailt.

Az International Computer and Information Literacy (Icils) tanulmányának aktuális kiadásában összesen 14 ország és régió 3655 nyolcadik osztályos tanulójának, 2386 tanárának és 210 iskolájának digitális képességeit mérték fel a Padernborni Egyetem Neveléstudományi Intézetének a munkatársai. (Magyarország sajnos nem volt a részt vevők között.) Az adatokból kiderült, hogy például Németországban az iskolák kevesebb, mint 30 százalékában van működő WLAN-hálózat és tavaly a nyolcadikos diákok alig több mint 25 százaléka járt olyan oktatási intézménybe, ahol mind a tanároknak, mind a nebulóknak volt hozzáférésük az iskolai WLAN-hálózathoz. Emellett átlagosan tíz tanulónak kellett egy digitális eszközön osztoznia.

A legjobb digitális képességekkel a dán nyolcadikosok rendelkeztek, s megelőzték többek között az orosz, a dél-koreai, a finn és az amerikai egyesült államokbeli diákokat. A német nebulók csupán a hatodik helyet szerezték meg. Az utóbbiak egyharmada csak az alapvető dolgokhoz ért, e-mailt megválaszolni, illetve egy hivatkozást megnyitni csupán a 33,4 százalékuk tudott. A megszerzett információkat ugyanakkor alig vagy egyáltalán nem tudták feldolgozni, internetes kutatásokat pedig csak egy-egy fiatal tudott elvégezni. Birgit Eickelmann, a Paderborni Egyetem neveléstudományi szakértője közölte, hogy Dánia elsősorban annak köszönheti az első helyét, hogy a korábbi Icils tanulmány óta egymilliárd eurót fordított az oktatási anyagok beszerzésére.

A listán Németország mögé került Portugália, Franciaország, Luxemburg, Chile, Olaszország, Uruguay és Kazahsztán is. Az európai uniós átlagpontszám szintén csak a középmezőnyhöz volt elegendő.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások