Ezek voltak 2019 legjobb videojátékai

Ezek voltak 2019 legjobb videojátékai

2019. december 29. 13:09, Vasárnap
Noha voltak már jobb évei is a játékiparnak, azért alapvetően 2019-et sem nevezhetnénk rossznak így az év végén szemlélődve, hiszen rengeteg emlékezetes és érdekes alkotással bővíthették gyűjteményüket a rajongók. Akadtak az évnek nagy meglepetései, miközben nyilván nem hiányozhattak a csalódások sem, ugyanakkor garantáltan mindenki talált magának elfoglaltságot, aki szerette volna játékkal tölteni szabadidejét.

Mivel az év legnagyobb megjelenéseinek a többségét mi is leteszteltük, ezért hagyományainkhoz hűen úgy döntöttünk, hogy összeállítunk egy év végi listát, hogy egy cikken belül tekinthessük át, melyek voltak 2019 legjobb videojátékai. Az alábbi válogatás kapcsán természetesen nem lehetett mellőzni a szubjektivitást, ugyanakkor az általunk adott pontszámok és értékelések adták a felsorolás alapját. Lássuk, hogy melyek voltak szerintünk az év legjobbjai!

Metro Exodus

Kifejezetten jól indult a 2019-es esztendő az FPS-rajongók számára, hiszen hosszú kihagyás után végre új epizóddal gyarapodott a Metro-sorozat, mely újabb zseniális feldolgozása lett Dmitry Glukhovsky regényfolyamának, illetve az általa megálmodott posztapokaliptikus és posztszovjet világnak. Bár mai szemmel is vannak hibái, illetve hiányosságai, azonban a nyitottabbá tett terek, a sokkal sötétebb és horrorisztikusabb megoldások, vagy éppen a craftolás, illetve a túlélőelemek középpontba állítása összességében egy egészen kellemes élménnyé tették a játékot. A Metro Exodus kiállta az elmúlt hónapok próbáját, és aki egy nagyszerű posztapokaliptikus FPS-t keres, garantáltan nem kell csalódnia benne!


Devil May Cry 5

Ha valaki egy minőségi hack and slash akciójátékra vágyott 2019-ben, akkor a Devil May Cry 5 alighanem az egyetlen jelöltje volt. Részben ezért, részben pedig a Capcom kiváló munkájának köszönhetően kerülhetett fel év végi listánkra, hiszen Dante és bajtársai egy igazán emlékezetes kalandot tártak elénk annak ellenére is, hogy a régi részek rajongói közül néhányan talán fintorogtak egy kicsikét. Ennek az oka, hogy a kihívás mértéke elég szépen lecsökkent a játékban, miközben a pályaszerkesztés is olyan irányba indult el, ami sokaknak nem volt szimpatikus, de a készítők érezhetően a biztos sikerre mentek most, nem akarták cserben hagyni a rajongókat, és ez a tervüket végül sikerre is vitték, hiszen jelenleg már 3 millió felett járnak az eladások.


Subnautica: Below Zero

Ugyan nem voltak tele a címlapok és a híradások sem a Subnautica: Below Zero nevével, de aki kipróbálta és alaposabban elmélyedt benne, az garantáltan annyira megszerette, mint mi. Nem véletlenül merjük kikiáltani 2019 egyik legjobbjának, hiszen a búvárkodós túlélőkaland olyan élményeket tudott adni nekünk, amihez foghatót korábban csak az eredeti Subnautica tudott biztosítani. A látványos megjelenés, a hihetetlenül aprólékosan kidolgozott idegen ökoszisztéma, a folyamatos gyűjtögetésre és fejlődésre felépülő játékmenet, az állandó felfedezés élménye mind-mind magas minőségben tárulnak elénk. Az alkotás ráadásul a megjelenése óta csak még jobb lett, így bármikor elővehető, miközben több 100 órányi játékidőt is kihozhatunk belőle, ha elkap a hangulata!


Sekiro: Shadows Die Twice

A Dark Souls alkotóinak legújabb alkotását több helyen is az Év játéka díjra jelölték, valahol pedig a jelölést tényleges elismerésre tudta váltani, méghozzá nem véletlenül, hiszen a Sekiro: Shadows Die Twice nálunk is nagyon jól vizsgázott. A From Software sajátosságait büszkén magán viselő alkotásról van szó, melyben a kimagasló nehézségi szint, a különleges háttér, valamint a rendkívül izgalmas, mozgalmas és sok lehetőséggel kecsegtető harcrendszer valóban az év egyik legjobb, de mindenképpen legkülönlegesebb akciójátékává tette a végeredményt. Mindenképpen dobogós helyet érdemel!


Operencia: The Stolen Sun

Bár szinte biztosak vagyunk abban, hogy a külföldi játékmagazinokban még csak meg sem közelíti az év legjobbjait összefoglaló listákat a magyar fejlesztésű Operencia: The Stolen Sun, mi azonban még így, az esztendő végén is olyan sok kellemes emléket ápolunk róla, hogy képtelenek voltunk feledni. Nem volt ugyan korszakalkotó mű, nem reformálta meg a körökre osztott szerepjátékos harcrendszert, sőt még csak kimagaslóan szépnek sem nevezhetnénk, de olyan sok magyar motívumot csempésztek bele a készítők hazánk hiedelemvilágából, hogy már csak ezek miatt is emlegetjük majd néhány évig. Pozitívum ráadásul, hogy a játékba időközben bekerült a magyar felirat is, amit a megjelenéskor igencsak hiányoltunk!


The Division 2

Talán nem okozott akkora felbolydulást, mint sokan várták, de ettől még a The Division 2 egy remekül összerakott akciójáték lett a 2019-es felhozatalban. Olyannyira, hogy a többjátékosos élményre fókuszáló, erős történeti háttérrel, valamint összetett craft- és fejlődési rendszerrel ellátott alkotások között abszolút az élmezőnyben a helye, hiszen minden tekintetben képes volt továbblépni a Ubisoft az első rész hibáin és hiányosságain. Mivel a boltok polcain nem pont úgy teljesített, ahogyan azt a franciák elvárták, ezért egyelőre nem tudni még, hogy milyen irányban folytatódhat tovább a sorozat, de a második rész nélkül garantáltan üresebb lett volna az idei esztendő.


A Plague Tale: Innocence

Számunkra 2019 egyik legnagyobb meglepetése az A Plague Tale: Innocence volt! Nem véletlenül, hiszen a készítők nemcsak varázslatos atmoszférát és látványos megjelenést tudtak varázsolni hozzá – azokat az őszi erdőket még mindig nem tudjuk feledni –, hanem az egészet olyan játékelemekkel, megoldásokkal, nem mellesleg pedig érzelmekben gazdag történettel dobták fel, hogy az meg is hozta a sikert az Asobo Studio munkatársainak. Nem véletlen, hogy a háttérben máris nekiláttak a második rész fejlesztésének, hiszen ez a koncepció megérdemli a folytatást!


Tetris Effect

Hogy egy Tetris Effect felkerülhetett az év végi listára, az valahol az idei játékfelhozatalt is minősíti, azonban sokkal inkább az áll a háttérben, hogy a Monstars Inc. fejlesztői olyan elemekkel dobták fel a klasszikus alapokat, amire korábban még soha nem volt példa. Itt ugyanis a tetriszezés örömeit egy sor más elem egészíti ki! Hol különleges szabályrendszerek, máshol rendhagyó megoldások, miközben az egész mögött pályáról pályára őrült hátterek és grafikai megoldások egész sora vár majd ránk. A maga kategóriájában és stílusában a Tetris Effect az év egyik legkülönlegesebb élményét adta nekünk, méghozzá annak ellenére is, hogy nem találta fel a spanyolviaszt!


Control

Noha messze van az Alan Wake élményétől, a Control a 2019-es esztendő egyik kellemes meglepetése lett a misztikus akció-kalandok között. A Remedy csapata ugyanis nagyon ért ahhoz, hogy miként kell a természetfelettit elegyíteni egy csipetnyi őrülettel ahhoz, hogy a végeredmény az akciók és a látvány tekintetében egyaránt élményszámba menjen. Szokatlan megoldások, szerteágazó történet, kiváló prezentáció és lebegő emberek, nagyjából ezek maradtak meg bennünk címszavakban a Control kapcsán, mely a zseniális hangulattal megkoronázva a fejlesztők egyik legjobb munkájává vált.


Gears 5

A The Coalition csapata meglepően merész elképzelések mentén nyúlt a Gears of War-sorozat megreformálásához, és bár első körben még csak egyfajta tesztet láthattunk – gyakorlatilag arra vonatkozóan, hogy mit bírnak a rajongók –, ellenben a Gears 5 ennek ellenére is egy kellemes újdonságokkal megáldott, rendkívül látványos folytatás lett a sorban. Bár sokan örültek volna néhány drasztikusabb újdonságnak is, de miután korábban még talán soha nem nyúltak hozzá ennyire merészen a sorozat sajátosságaihoz, hovatovább a tartalom szintén igencsak derekasra sikeredett, ezért a legtöbb rajongónak garantáltan nem okozott csalódást a végeredményt. Mi például bátran odaítéljük neki az év legjobb TPS-játékának járó díjat!


Trine 4: The Nightmare Prince

A Trine 4: The Nightmare Prince sem az a tipikus, dollármilliókból készült videojáték a sorban, de minket negyedik alkalommal is annyira magával ragadott a varázsló, a lovag és a tolvaj különös kalandja, hogy nem tudtuk kihagyni az év végi listáról. A varázslatos fantáziavilág és az ehhez igazodó rajzfilmes megjelenés bár elég nyomós okok a háttérben, azonban a három eltérő képességű karakterből fakadó játékmenet olyan különleges élményekkel szolgált, hogy hiába kaptuk már negyedszerre ugyanazokat az alapokat, az újdonságok és a kreatív feladványok mind egy szálig elkápráztattak minket.


Call of Duty: Modern Warfare

Idén ősszel minden a Call of Duty-sorozatról szólt, méghozzá nem véletlenül, hiszen az Infinity Ward a korábbi kalandozások után visszavezette a modern hadviseléshez a világ egyik legnépszerűbb FPS-játékát. Ez pedig igencsak jól sült el, hiszen újra lett kampány – nem is akármilyen –, visszatért a zseniális Spec Ops móka, a többjátékosos mód pedig olyan lett, amilyennek sok-sok évvel ezelőtt megkedveltük. Már a megjelenéskor imádtuk minden porcikáját, de ez a vonzalom időközben még szorosabb lett, pláne az időközben bejelentett első szezon ingyenes extra tartalmainak hála.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások