2020. május 19. 09:00, Kedd
A társaság 400 millió dollárért vásárolja fel a platformot, a tranzakcióból leginkább az Instagram profitálhat.
A
Giphy nevű New York-i startupnak köszönhetően az animált képek a Facebook és a Slack rendszerében is
használhatók. A közösségi portál tavasszal vezette be a kommentárfunkciónál a GIF-gombot. A Giphy mindössze négy év alatt az egyik legbefolyásosabb közösségi médiacéggé vált és egyszerre kereső, adatbázis és animált felvételeket gyártó vállalkozás. A naponta több mint 1,5 milliárd megosztott GIF miatt a vállalat alapvetően meghatározza a vizuális kommunikációt, függetlenül attól, hogy az a Facebook, a WhatsApp, a Slack vagy a Twitter rendszerében zajlik.
Az Axios
szellőztette meg azt az értesülést, hogy a Facebook szeretné megvenni a Giphy.com-ot 400 millió dollárért. Az üzlet megkötése már a koronavírus-járvány előtt felmerült, igaz, akkor még inkább egy stratégiai partnerség kialakításáról volt szó és nem felvásárlásról. A Giphy megtartaná a saját arculatát, nem olvadna be a Facebookba.
A hírt hivatalosan
megerősítette a közösségi portál, illetve annak képviselője, Vishal Shah termékekért felelős alelnök. A menedzser a közleményében már úgy fogalmazott, hogy üdvözli a Giphy-t, mint az Instagram csapat tagját.
A tranzakció egyáltalán nem nevezhető meglepőnek, mert a Giphy rendszerét érintő hozzáférések fele már jelenleg is a Facebook alkalmazásaiból történik és e hozzáférések 50 százaléka pedig az Instagramból indul ki. A társaság hangsúlyozta, hogy a platform a jövőben sem lesz elzárva más szakemberek és vállalatok elől, ahhoz a felvásárlás után más programok és fejlesztők is korlátozások nélkül hozzáférhetnek majd.