Itt az Intel grafikus kártyájaInformatika és tudomány
Itt az Intel grafikus kártyája
2020. november 2. 09:08, Hétfő
A világot ugyan nem váltja meg, viszont nagyobb erőt kínál az új fejlesztés.
A grafikus kártyák területén hónapokig vártunk az újabb fontos bejelentésekre, amelyekre az nVidia, majd pedig az AMD esetében is sor került, most pedig az Intel követte őket a sorban, mégpedig első, immár saját diszkrét megoldásának bemutatásával. A fontosabb számokat megismerjük, viszont nagy durranást nem várhatunk a fejlesztéstől.
Az persze a területet figyelemmel követők számára eddig is világos volt, hogy nem számíthatunk hatalmas előrelépésre, hiszen a cég eleve nem a játékokra kihegyezett csúcsmegoldásokat célozta meg saját típusával. Az első körben az integrált szerepkörre szánt Intel Xe mutatkozott be, ez még az idei évben több, szerényebb fogyasztású (és teljesítményű) laptopban helyet kap, természetesen a 11. generációs Core-chipek részeként, miközben a GPU-k terén ő maga már a 12. generációt képviseli. Október utolsó napján az Intel az Xe Max típust, annak fontosabb jellemzőit is ismertette, amely korábban a DG1 kódnév alatt szerepelt a különböző kiszivárogtatásokban, ezt viszont a különféle összevetésekben az nVidia GeForce MX350 típussal szerepeltették együtt, ami már rögtön jelezte, hogy nagyjából mire számíthatunk a teljesítmény terén.
A bejelentésben arról olvashatunk, hogy 96 számítási egységre, 1,65 GHz-es órajelre, 4 GB LPDDR4x-memóriára, valamint 68 GB/s-os sávszélességre támaszkodik a kártya, amely a Dynamic Power Share és Deep Link funkciók révén a Tiger Lake CPU és az integrált Xe GPU erejére is építhet, hiszen bizonyos feladatokon együtt dolgozhatnak majd, bár ez leginkább a tartalomkészítés területén valósul meg, 2021 első felében, vagyis nem rögtön a piaci megjelenés időpontjától. A játékok terén az 1080p-felbontás alatt ígérnek tűrhető élményt, viszont itt több érdekes részletet is látni, hiszen a DOTA 2 esetében még az integrált vezérlő is megveri a különálló változatot – az Intel arra tett ígéretet, hogy számos játékot tesztelnek majd, így kellően hosszú lista lesz ezekről, garantálva, hogy minden esetben a legjobb, legerősebb egység veszi majd át a fő feladatokat, a névtől függően váltogatva az integrált és a különálló megoldás között.
Egyelőre tehát a játékosok helyett a tartalomkészítőket célozzák meg, mégpedig a 900-1000 dollár körüli árakon megjelenő laptopokkal, a jövőre élesedő, fent említett funkciókkal.