Ghosts'n Goblins Resurrection

Ghosts'n Goblins Resurrection

2021. június 13. 10:23, Vasárnap
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-4460 3,2 GHz-es vagy AMD FX-6300 processzor, Nvidia GeForce GTX 760 vagy ATI Radeon R7 260X grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-3770 3,4 GHz-es vagy AMD FX-9590 processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 480 grafikus kártya, 8 GB RAM, 10 GB szabad hely
Hasonló játékok: Ghosts'n Goblins
Kategória: akció-platformer

A legendás videojátékok feltámasztása sok esetben sült már el kifejezetten rosszul és kellemetlenül, azonban a Capcom egykori remekműveként ismert Ghosts n Goblins esetén nagyon örülünk annak, hogy a japánok merészek voltak egy kicsit. Játéktesztünkből kiderül, hogy miért!

Noha volt egy elég szép mélyrepülése néhány évvel ezelőtt a Capcomnak, azonban a japánok képesek voltak visszakormányozni a céget a szakadék széléről, ami olyan jól sikerült, hogy azóta több sikeres sorozatot is visszahoztak már az életbe, sőt népszerűségük gyakran nagyobb, mint a hőskorban. Resident Evil, Street Fighter, Monster Hunter, Devil May Cry – csak néhány név a sok közül, melyek manapság hatalmas népszerűségnek örvendenek a rajongók körében, és mivel a Capcom érezhetően nyerő szériában van, ezért bolondok lettek volna itt és most megállni. Helyette inkább visszanyúltak a múltba, hogy leporoljanak néhány korabeli alkotást, így most elérkezett a Ghosts n Goblins ideje, mely szó szerint feltámadt, és egy új epizóddal vezet vissza minket a nyolcvanas évek végére, illetve a kilencvenes évek elejére, azaz sokunk gyerekkorába. Lássuk, hogy sok-sok év kihagyás után – az utolsó teljes értékű epizód 15 évvel ezelőtt jelent meg – mit tud mondani nekünk még Artúr lovag!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Akinek kimaradt volna annak idején a játék – hazánkban a szerencsésebbek a nyolcvanas évek második felében vagy a kilencvenes évek elején főként ZX Spectrumon, C64-en és NES-en élvezhették –, alapvetően egy korabeli platformert képzeljen el, mely minden tekintetben illeszkedett az akkori időszak szellemiségébe. Az oldalnézetes megvalósítás, a folyamatos akciók és az állandó ügyeskedés tökéletes elegye volt, mindez horrorisztikus lényekkel, illetve egy különös főhőssel, aki nem elég, hogy pályázhatott volna a világ legbugyutább futójának címére, de mindemellett gyakran megmutatta mintás boxeralsóját is, ha lehullott róla a páncél a nagy küzdelmek során. Hogy mit örökített át ebből a Ghosts n Goblins Resurrection a jelenbe? Gyakorlatilag szinte mindent, és ezzel nagyon gyorsan a szívünkbe zárta magát!

Természetesen a Capcom ezúttal sem gondolta túl a dolgot sem a játékmenet, sem a történet tekintetében. Az alkotás főhőse ismét Artúr lovag, aki egy szál alsónadrágban nekivág a félelmetes démonbirodalomnak azért, hogy visszaszerezhessen valamit, ami nagyon fontos számára. Útja során a legkülönfélébb elátkozott világokban kalandozhatunk majd vele, miközben megannyi rémséges teremtmény próbálja megkeseríteni az életünket. Zombik, csontvázak, denevérek, gnómok és a legkülönfélébb beazonosíthatatlan lények próbálnak meg borsot törni az orrunk alá, ami gyakran annyira jól sikerül nekik, hogy a nehézség és a kihívások tekintetében valóban úgy érezhetjük magunkat, mintha ismét gyerekek lennénk, és 1991-et írna a naptár. Aki annak idején nem volt benne a játékvilágban, nem élvezte a korszak nagyjait, az bizonyára soha nem érti majd meg, hogy miért jó a Ghosts n Goblins Resurrection. Nem véletlenül, ez az alkotás nem nekik szól, sokkal inkább azoknak, akik szeretnének részt venni egy különleges időutazáson, ahol az élmény a régi, egyedül a körítés vált furcsamód maivá.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Merthogy a Capcom nem engedett a 48-ból – legfeljebb csak alternatívákat kínált a játékosok számára –, ennek megfelelően az újjászületett alkotás is egy oldalnézetes platformer lett a sorban, melyben az első és legfontosabb dolgunk az lesz, hogy megszokjuk lovagunk mozgását, aki gyakorlatilag egyfajta indiánszökdelésben közlekedik a pályákon. Mindez kevésbé frusztráló, mint annak idején, a hőskorban, hiszen a készítők azért egy picit finomítottak rajta, de így is legalább egy egész pályán végig kell érnünk ahhoz, hogy hozzászokjunk. Artúr ugyanis nem úgy pattog, mint Super Mario, már maga a mozgása is komoly taktikázást igényel, a dolgunkat pedig megnehezíti, hogy nem elég a platformokon való szökdelgetés, mindemellett az akció is szüntelennek minősíthető.

Nem véletlenül, hiszen az egyes pályarészeken sorban érkező, szűnni nem akaró rémségsereg támad majd ránk, melyek mindegyike más és más taktikát igényel. Egészen elképesztő, hogy milyen változatosságot sikerült ezen a téren megvalósítaniuk a fejlesztőknek, hiszen folyamatosan találkozunk az új ellenfelekkel, miközben a meglévők is vissza-visszatérnek és vegyülnek a friss arcokkal. Emiatt soha egy pillanatig sem unatkozhatunk majd a pályákon, a változatosság tekintetében tehát nem panaszkodhatunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A küzdelmek tekintetében a Ghosts n Goblins Resurrection egyébiránt leginkább a korabeli run and gun platformerekhez hasonlítható, egy kicsit olyan érzést kelt, mint például a Contra és társai. Nem véletlenül, hiszen Artúr oldalán folyamatosan hajigálhatjuk majd a fegyvereket az ellenfelekre. Kések, lándzsák és egyéb mágikus eszközök sokasága vár ránk, miközben gyűjtögetéssel folyamatosan oldhatjuk fel és fejleszthetjük hősünk képességeit is. Fegyvereink soha nem fogynak ki, végtelen mennyiségben tudjuk hajigálni őket a különféle rémségekre, ami gyakran óriási koncentrációt igényel tőlünk ennek ellenére is. Az ok nem más, mint hogy az akciók mellett folyamatosan ügyeskednünk kell az előrejutáshoz, és ember legyen a talpán, aki a folyamatos támadások mellett képes lesz mindig alkalmazkodni a nem ritkán mozgó platformokhoz vagy egyéb környezeti nehézségekhez.

Emiatt elég sokszor küldjük majd kedves Artúrt a másvilágra, ami azért közel sem lesz olyan nagy probléma, mint gondolnánk. A véletlenszerűen generált pályákon ugyanis hősünk minél több sérülést szenved, annál jobban dobálja majd le magáról a páncéldarabokat, így gyakorlatilag végül már csak egy szál alsónadrágban flangál a képernyőn, ami megannyi vicces pillanatot szülhet. Természetesen a nehézségi szinten múlik majd, hogy mennyire izzadunk vért a szintek teljesítésekor, alapvetően elmondható ugyanis, hogy a Capcom nagyszerűen skálázta ezen a téren az alkotást.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Noha a játékmenet maradt a régiben, ugyanakkor a grafika terén a Ghosts n Goblins Resurrection kifejezetten mai lett, meglepően jól sikerült. Elképesztően látványosak a pályák, a karakterek kidolgozására sem lehet panasz, és bár hősünk mozgása, az animációk régiesek, azonban egyszerűen jó ránézni az összképre, az egész végeredmény kifejezetten kellemes lett. Mindehhez pedig még a gépigényt sem emelték olyan magasságokba, hogy az gondot okozna, egy többéves konfiguráción is kényelmesen futtathatjuk.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Alapvetően nagyon maira sikeredett a játék kezelőfelülete és irányítása, méghozzá úgy, hogy közben hellyel-közzel megőrizte a korabeli sajátosságokat. Ettől lehet, hogy valakinek okozhat némi kellemetlenséget Artúr irányítása, azonban csak megszokást igényel az egész, ezt nem nevezhetnénk negatívumnak, inkább egyfajta sajátosságnak.

Játszhatóság: Egészen sokáig el lehet bohóckodni a pályákon a Ghosts n Goblins Resurrectionben. Megtippelni sem mernénk a játékidőt, hiszen teljesen emberfüggő lehet az, hogy mennyi ideig tart egy végigjátszás. Ami biztos, hogy ha a véletlenszerűen generált pályák nem lennének elegendők, a végigjátszást követően megismerhetjük a helyszínek alternatív változatait, méghozzá egészen új kihívásokkal, így gyakorlatilag legalább egy újrajátszást mindenképpen megérdemel a végeredmény.

Intelligencia, nehézség: Ezen a téren nem gondolták túl a készítők a játékot. Az ellenfelek özönlenek ránk és folyamatosan támadnak, meglehetősen agresszívek, de ez is inkább jellegzetesség, korabeli jellemző, mint negatívum. A nehézség egyébiránt nagyszerűen skálázható. Ha vért akarunk izzadni, bátran próbáljuk ki magunkat a legmagasabb szinten, de ha csak élveznénk a klasszikus élményt, érdemes a legkönnyebbet választani, ahol még gyakorlatilag meghalni sem lehet.

Hangok, zene: Szintén a klasszikus élményekre hajazott a Capcom, amikor összeállította a hangokat és a zenéket a játékhoz. Nyilván minden mai körítéssel készült, abszolút megfelel egy modern platformer igényeinek, de azért ott bujkál benne a retrotisztelet.

Összegzés: Mindent összevetve a Ghosts n Goblins Resurrection egy olyan visszatérése a legendás sorozatnak, amihez foghatót még nagyon sok legendától el tudnánk viselni. A mai játékosokat talán frusztrálhat benne néhány dolog, ellenben aki annak idején nagy rajongója volt Artúr lovag kalandjának, az biztosan nagy örömét leli benne. Négy-ötévente szívesen látnánk belőle egy-egy folytatást, de előbb remélhetőleg más legendákat támaszt majd fel a Capcom!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások