2001. február 24. 12:32, Szombat
Az Imagination Technologies és az ARM cégek bejelentették, hogy elkészültek közös fejlesztésük gyümölcsével, az elsősorban a hordozható számítógépekbe ajánlott PowerVR MBX grafikus chippel.
A PowerVR
MBX chipet úgy tervezték meg, hogy az kiváló teljesítményt nyújtson a különböző ARM mikroprocesszorokkal
együttműködve, így a fejlesztők szerint az új grafikus chip fejlett 3D-s grafikák megjelenítésére és
kiváló minőségű videók lejátszására is alkalmas.
Az ARM és az Imagination Technologies reményei szerint az ARM cégtől licenszelhető PowerVR MBX grafikus
technológia a közeljövőben piacvezető lesz majd a hordozható számítógépek piacán. Az új grafikus mag
mellé egyébként egy VGP (Vertex Geometry Processor) is társítható lesz, mely a hardveres T&L (Transform
and Lighting) műveletekért felelős.
A PowerVR MBX chip szinte az összes ma létező 3D-s és 2D-s grafikus technológiára képes, míg maga a
System on Chip (SoC) kivitelű processzor lényegében mindössze egy 6 mm2-es felületű szilícium lapka. A
chip mindössze 70 mW-ot fogyaszt, így kiváló megoldást jelent a mobil számítógépekbe. Mivel a PowerVR
chip feldolgozó architektúrájának minimális a külső memória felé irányuló sávszélesség igénye, a SoC
kivitelben készülő chip kitűnő teljesítményt képes nyújtani a különböző ARM mikroprocesszorokkal, és az
ilyen ARM-os rendszerek viszonylag egyszerű, egységes memória architektúrájával.
Az új PowerVR MBX grafikus chip technológia a következő szolgáltatásokkal van ellátva: Scene Manager(TM),
FSAA4Free(TM) (full screen anti aliasing sebességcsökkenés nélkül), ITC(TM) (Internal True Colour
műveletek), PVR-TC(TM) (PowerVR Texture Compression). Ezenkívül pedig az új chip az AHB interfész révén
problémamentes és nagysebességű kommunikációra képes az ARM busz architektúrán keresztül, valamint a
chipet az UMA (Unified Memory Architectures) rendszerekhez is optimalizálták.
A 0.13 mikronos gyártási technológiával készülő új PowerVR MBX grafikus chipek a következő 3D-s
szolgáltatásokkal rendelkeznek: Flat és Gouraud shading, Perspective texturing és shading, Specular
highlights, 2 Layer Multitexturing támogatás, 32-bit Z/Stencil buffer, Full tile blend buffer. A chip
ezenkívül point, bilinear, trilinear és anisotropic filteringre is képes.