Károsak a zárt autófedélzeti operációs rendszerek

Károsak a zárt autófedélzeti operációs rendszerek

2022. február 9. 17:40, Szerda
A Qualcomm nyílt hardverplatformot akar, amely számos operációs rendszer környezetet és szoftver-ökorendszert tud támogatni.

Cristiano Amon, a Qualcomm első embere tavaly szeptemberben az IAA Mobility nevű müncheni konferencián azt nyilatkozta, hogy a céljuk az, hogy sikerüljön megnövelni a gépkocsikba szánt chipek gyártását. A társaság emellett 4,6 milliárd amerikai dollárért fel akarja vásárolni a Veoneer nevű svéd autóalkatrész-gyártót. Amon leszögezte, hogy hosszú távon mindenképpen maradnak az autóipar területén.

Enrico Salvatori, az óriáscég európai vezetője most kijelentette, hogy a nyílt forráskódú járműfedélzeti operációs rendszereket támogatja azért, hogy ne legyenek veszteségek a beszállítói láncban. A menedzser ezzel párhuzamosan óva intett a zárt operációs rendszerek fejlesztésétől és alkalmazásától. Példaként említette a Tesla Motors megoldását, amely a beszállítóknak és a gyártónak is folyamatosan növekvő költségeket okoz. Salvatori rámutatott, hogy ezzel szemben a nyílt vagy vízszintes modell használata, amelynél a hardver és a szoftver szempontjából is közös elemeket alkalmaz, sokkal alacsonyabb költségekkel jár.

A Qualcomm már az okostelefonok piacán is jó lóra tett a nyílt rendszerek használatával és olyan beszállítókkal dolgozik együtt, mint a Bosch, a Continental és a Harman azért, hogy a saját Snapdragon Digital Cockpit Platformját integrálja a különböző járművekbe. Az amerikai vállalat egy úgynevezett Hypervisort alkalmaz azért, hogy a programja kommunikálni tudjon a különböző operációs rendszerekkel. A harmadik generációs rendszert beépítik például az új Opel Astrába, a Peugeot 308-ba, valamint a Renault Megane E-Tech Electricbe. Ezenkívül a Qualcomm megállapodást írt alá a Renault vezetőivel a digitális megoldásai integrálásáról.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások