2022. március 18. 11:16, Péntek
Az új megoldás révén nagyot gyorsul a játékok betöltése.
Eredetileg még a tavalyi év során számoltunk be arról, hogy a Microsoft
közelebb hozza a PC-t a konzolokhoz, többek között az úgynevezett DirectStorage API elérhetővé tételével, amely a töltési időn hivatott jelentős mértékben javítani. Erre most kerül sor, a fejlesztői kit már elérhető, így az új operációs rendszeren komoly gyorsulásra számíthatunk, legalábbis a játékok terén.
A redmondi cég a napokban tette közzé friss,
részletes bejegyzését, amelyben megtaláljuk a legfontosabb részleteket. Ebből kiderül, hogy a DirectStorage API most vált elérhetővé a külsős fejlesztők számára, akik így szintén biztosíthatják annak támogatását. Bár a Microsoft a Windows 10 esetében is megoldotta a funkció támogatását, az optimális eredményhez a Windows 11 alkalmazását ajánlják, csak ezen operációs rendszer esetében elérhetők ugyanis a további optimalizációk, amelyek szintén segítenek a jobb végeredmény elérésében. Elsősorban a játékok, valamint azok részeinek sokkal gyorsabb betöltését emelik ki, az API megfelelő támogatásával ugyanis kevesebb teher hárul a központi processzorra és kihasználhatjuk a legújabb háttértárolók (lásd NVMe SSD) nagyobb sebességét.
Egy korábban, még tavaly közzétett másik hosszabb
blogbejegyzésben azt részletezték, hogy a gyorsulást elsősorban a párhuzamosítással érik el, ezzel ugyanis jelentős mértékben csökkenthető az I/O-műveletek száma. Ezzel még a legújabb, leglátványosabb, ezzel együtt pedig legméretesebb játékoknál is komoly gyorsulás érhető el, bár ezt nyilván majd csak a hétköznapokban mérhetjük igazán le, amint megjelennek a megoldást támogató címek – illetve az ehhez szükséges módon frissítik a meglévő alkotásokat. A következő lépés a „GPU decompression” néven jelzett funkció elérhetővé tétele lesz, amely nagyobb teret enged a külsős fejlesztők számára a meglévő hardver kiaknázása terén.
A külsős fejlesztők
ezen a címen érhetik el a teljes csomagot, valamint a további fontos információkat.