Empire Earth videóinterjú

Empire Earth videóinterjú

2001. április 19. 22:45, Csütörtök

Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Stainless Steel Studios

Megjelenés: 2001 nyara
Honlap: Empire Earth


A múlt hónapban San José adott otthont az E3 előfutárának tekintett Game Developers Conference 2001-es rendezvényének. Itt sikerült egy videointerjút készíteni az Empire Earthről Jon Alensonnal, a Stainless Steel munkatársával.

Ez azért is nagy szó, mivel a konferencia elsősorban nem a játékok széles közönség elé tárását szolgálja, hanem a kiadóknak, a fejlesztőknek biztosít lehetőséget arra, hogy megbeszéljék hol is tart a játékipar, mik a trendek manapság, mit hozhat a jövő számukra. Visszatérve az interjúra, egy fantasztikus anyagról van szó, amiből rengeteg minden kiderül az Empire Earthről. A négy videó egyetlen hátránya a fő előnye is, ez pedig a terjedelem: együtt több mint 200 MB filmről van szó, amiben több mint 20 percnyi (majdnem 25 perc) játékjelenet látható. Négy korszakba nyerhetünk bepillantást, egységek, épületek egész hada látható, maga a majdnem kész játék megy a háttérben, miközben Jon a történéseket kommentálja, és a feltett kérdésekre válaszol. Az alábbiakban sorra vesszük a négy bejátszást, amin keresztül Jon Alenson bemutatja nekünk a készülő remekművet - engedelmetekkel itt-ott saját észrevételeimmel is kiegészítem a mondandóját.


1. Kőkorszak (Paleolithic) - 91.2 MB - Letöltés

A kezdetek kezdetén, a Kőkorszakban indul a bemutató is. Jon itt elmondja, hogy az EE gazdasága is nyersanyag-gyűjtögetésen alapul majd, amiből 4-5 fajta is van, de ezek közül 1-2 csak az utolsó korokban jelenik majd meg. Békés tájkép fogad minket az első pillanatokban, megismerkedhetünk néhány állatfajtával (strucc, zsiráf, pávián, de később látunk majd elefántot is), amelyek ugyancsak aprólékosan kidolgozottak, még kölyökpéldány is van mindegyikből.

Klikk ide!    Klikk ide!

Ezután az egyik ősember fát kezd vágni, majd láthatjuk az emberiség első halászhajóit, fantasztikusan szép a víz - és mókásak a hörgő hanghatások! Szóba kerülnek az élelemszerzés módozatai, ezek: bokor, szántóföld (a piros bázisban), halászat, vadászat. A kép a másik, fejlettebb korban (Copper Age) lévő falura vált. Itt már máshogy néznek ki az épületek, a Town Center előtt páran aranyat bányásznak lelkesen. Jon külön felhívja a figyelmünket a Fortress nevű épületre, ami a hatalmas térképek nagy távolságait hivatott áthidalni, egyfajta teleportkapuként működik, az ide beküldött embereket a távoli Fortresseinkből is kihívhatjuk. Végre következik egy kis csata! A fejlettebb íjászokkal (piros) a legprimitívebb egységek (kék) állnak szemben. A kardos gyalogság (swordsman) ősei bunkókat lóbálnak, halálhörgésbe fúló rohamuk után az ősíjászok - kődobáló vademberek - létszámfölényüket kihasználva végeznek a pirosakkal. Eközben szó esik az egységek fejlődéséről: az új egységek az új korokkal (epoch) válnak elérhetővé, de nem ingyen kapjuk őket, hanem - bizonyos mennyiségű nyersanyagért - nekünk kell kifejlesztenünk.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az első videó ezután nagyrészt a prófétákról (prophet) és az általuk idézett katasztrófákról (calamity) szól. A próféták természetesen nagyon sérülékeny egységek, akiknek el kell jutniuk a célterület közelébe, hogy varázsolhassanak, így életerős védelemmel szemben szinte alig alkalmazhatók. A katasztrófák ellen egyedül a templomok (temple) jelentenek biztos védelmet, a környezetükre nem lehet csapásokat idézni.

A varázslatok sorrendben:
   
  • Vulkán: elég Populous 3-szerű effektus, a felhevült kövek a saját egységeinket is sebesítik.    
  • Hurrikán: csak vízen hatékony, de ott mindent letakarít.    
  • Földrengés: csak az épületeket sebzi (egységeket nem), de azok ellen nagyon hatékony.

    (Ezután látszik, hogy a templom környékén nem tud varázsolni a próféta)
       
  • Éhínség: területre, így több egységre is hat egyszerre, folyamatosan csökkenti az életerejüket 1-ig, de nem okoz halált.    
  • Pestis: egy egységre hat, aki utána a közelében mindenki mást megfertőz (patkányok jelzik a fertőzöttséget), a beteg kis szerencsével visszamegy a faluba, és akkor mindenkinek kampec, mivel a lefolyás vége halál - még Jont is meglepte, amikor az elefántok is elkapták a ragályt. :)


    2. Bronz kor (Bronze age) - 51.3 MB - Letöltés

    A videó elején 1-2 nagyon szép hajót láthatunk, majd Jon bemutatja a fontosabb épületeket, ezek sorrendben:

    Klikk ide!    Klikk ide!
       
  • Tábor (Settlement) - ezzel kezdjük a játékot, egy nem teljes értékű központ. Továbbfejleszthetjük Town Centerré, ha tíz polgárunkat (Citizen) feláldozzuk, és beküldjük az épületbe. Így már képessé válik további polgárok gyártására, és több más funkciója is van, amivel a Settlement még nem rendelkezik (pl. a hatósugarában növeli a morált, nyersanyag-bónuszok).    
  • Templom (Telmple) - megvéd a katasztrófáktól.    
  • Kórház (Hospital) - a hatósugarában gyógyulnak az egységek.    
  • Egyetem (University) - megvédi az épületeinket és az egységeinket az átkonvertálástól.    
  • Nagy Könyvtár (The Great Library) - ez egy csoda (wonder), megmutatja az ellenfél épületeit.    
  • Alexandriai Világítótorony (The Lighthouse of Alexandria) - másik csoda, minden vízfelületet láthatóvá tesz számunkra.

    Összesen hat csoda van, a másik négy:
       
  • Gates of Ishtar - erősebbé teszi a falakat, kapukat, tornyokat.    
  • Roman Coliseum - növeli a poplimitünket, míg az ellenfélét csökkenti.    
  • The Tower of Babylon - a papok (priest) konvertáló képességére hat.    
  • Temple of Zeus - minden egységet gyógyító/regenerálódó képességgel ruház fel.

    Klikk ide!    Klikk ide!

    A bázis bemutatása után jöhet egy kis városostrom! A támadók soraiban (fölül) egy ostromtorony (siege tower) látható, amibe beküldhetjük a katonáinkat, akik aztán a fal túloldalán szállhatnak ki, hogy szétcsapjanak az idegesítő íjászok között. Alul kővetőszerű ostromgépek; a kék hadosztály várja a védőket, akik nem is késlekednek (fantasztikus zoomolt képek). A kardozó tömegbe a támadó fél részéről a háttérből speciális, gyalogság elleni ostromgépek (óriáscsúzlik :)) lövöldöznek, ezek a saját egységeket is sebesítik, de jóval kisebb mértékben mint az ellenfelet. A kavarodásba a védők oldalán néhány harci szekér társaságában egy hős, Nagy Sándor (Alexander the Great) érkezik, aki felpumpálva a környezetében lévők morálját, el is dönti a támadás sorsát. Nagyon látványos csata volt!

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások