Serious Sam

Serious Sam

2001. április 29. 10:44, Vasárnap

Kiadó: Gathering of Developers
Fejlesztő: Croteam

Rendszer Követelmények:
Minimum: PII 400, 64MB RAM, Win 9x/ME/NT/2000
Ajánlott: PIII 600, 128MB RAM
Hasonló játékok: Doom II, QUAKE
Kategória: FPS


A játék főhőse Sam Stone, a különleges alakulat veteránja, aki az ellenség hordáit irtva és az "Indiana Jones" nótáját dudolva rohan végig pályáról-pályára. Első látásra olyan mintha a Croteam a szatira veszélyes vizeire tévedne, mert Sam akkora fegyverekkel jár mint ő maga, és korábbi akcióhősők mondatait idézi. A történet: Sam visszautazik az időben a fáraók korába, kiírtani az idegeneket, mielőtt azok pusztítják el a jövő emberiségét. Bár mai szemmel nézve nem a legeredetibb ötlet, de a pörgős harc előfutárának megteszi. A történet továbbvitelénél nem annyira a filmbevágások jellemzőek, hanem inkább a szöveges üzenetek és az adatbázis információi. Így nem kell harc közben megállni, hanem utána is előhívhatjuk, hogy most éppen mit, miért, mivel küldtünk a másvilágra.

Klikk ide!    Klikk ide!

A Serious Sam szerkezetét régi FPS-ekből vették, amikor az alkotók még nem érezték szükségét játékuk kidolgozott történettel elbonyolítását, nem voltak fejfájdító rejtvények és túl sok tárgy. A Croteam fejlesztőinek - akik minden előbb említett dologról lemondtak a harc erősítésére - mondandója, hogy valami fontos maradt ki a mostani játékokból: a szórakoztatás. Itt van egy olyan játék, ami elmegy az akciójátékok szörny-és-fegyver alapjaiig, aztán elemi szintre nyomja az ösztönöket.

Klikk ide!    Klikk ide!

Minden pályán ellenségek százai vannak, az utolsó pályán több mint ezer teremtmény jön ellenünk. A roham elsöprő: a "Dűnék" címre hallgató pálya elején Sam-nek egy bio-mechanoidokból álló osztaggal és egyéb lényekkel kell szembenéznie egy heves csatában, ami garantálja a pulzus felgyorsulását. Miután megszabadult ezektől, átkel egy kis hegyen, hogy meglássa a sivatagot és a távolban egy ősi várost. Persze addig eljutni jókora kihívást jelent, a nagy hullámokban jövő ellenségek miatt. Néha körbevesznek, néha szemből támadnak és olyan is van amelyik fentről támad. A finom szó nem létezik ebben az ellenséges alternatív univerzumban.

Klikk ide!    Klikk ide!

A Serious Sam elég akciódús játék. A kiéhezett FPS kedvelők számára megadja a kellő adrenalinfröccsöt. Nem tudok olyan apró részletet mondani amit a Croteam ne tudott volna a nagy klasszikusokból újraéleszteni. Megvan benne az ellenség hordájának egy vadászpuskalövés utáni eltűnése, a reakcióból menő villámgyors akciók, kiterjedt titkos rész megtalálása, és a sarok utáni merőben új építeszi stílus öröme. Megtalálható a pályakészítés régi stílusú filozófiája: Emlékszel, mikor beléptél egy szobába és rémülten vetted észre a terem ajtajainak becsukódását, majd hamarosan tucatnyi szörny ugrott elő titkos ajtók mögül? Képzeld el ahogy belépsz a szobába, aminek a közepén ott vár rád egy géppisztoly, majd nagyfogú békák esnek le a mennyezetről. Az ilyen pillanatok adnak bepillantást abba, hogy miért is gondolja komolyan Sam.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások