Shogun Total War: Warlords Edition már a láthatáron

Shogun Total War: Warlords Edition már a láthatáron

2001. május 10. 07:14, Csütörtök
A Shogun Total War sokak szerint a tavalyi év legjobb stratégiai játéka volt. A nagyszabású stratégiai és taktikai játékmenet, és a 16. századi japán környezet kombinációjából egy izgalmas játék született. Aki szeretne újabb izgalmakat átélni a programmal, annak biztosan jó hír, hogy hamarosan piacra kerül a játék kiegészítése.

A kiegészítő lemez két változatban kerül majd a boltokba: A Shogun Total War: Warlords Edition az eredeti programot is tartalmazza majd, míg a The Mongol Invasion egy egyedülálló küldetéslemez lesz azok számára, akik már rendelkeznek az eredeti programmal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A mongol vezér, Kublai Kán, 1274-ben meghódította Kínát és Koreát. A hatalomra éhes uralkodó birodalmát továbbszélesítendő hatalmas hadsereget indított Japán irányába, hogy leigázza az országot. Néhány kisebb győzelmen kívül a flotta nem ért el nagyobb sikereket, mivel egy hatalmas vihar megtépázta a hajóhadat. Több mint 13 000 ember fulladt tengerbe akkor. A Kán, megszállottan a gondolattól, hogy leigázhatja Japánt, újabb, nagyobb hadsereget indított útjára 1281-ben. A hadjárat hasonlóképpen ért véget, mint az előző. Most egy hatalmas tájfun késztette visszafordulásra a hódítókat. A Shogun Total War: Warlords Edition-ban megváltoztatva a történelmet, eljátszhatunk a gondolattal, hogy mi lett volna, ha a mongol haderő mégis partra száll Japánban. Vajon visszaszoríthatták volna a rettegett és tapasztalt hódítókat?

A várakozásnak megfelelően, ez a kiegészítő csomag is tartalmaz néhány újítást, javítást. A középpontban, az az egy játékos által játszható stratégiai hadjárat áll, mely magát a mongol inváziót szimulálja. A player szabadon döntheti el, hogy melyik oldalra áll: a támadó kínai vagy mongol haderőt irányítja, vagy inkább a védekező japánokkal vállvetve harcol a szabadságért.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmenet attól függően változik, hogy melyik oldalra álltunk. A mongol hadsereg hatalmas inváziós sereggel rendelkezik, és céljuk természetesen a hódítás, illetve a már elfoglalt területek megtartása. A hódítás során egyre több és több provinciát tehetünk magunkévá, kifosztogatva az ott élőket. Minél több kincset küldünk vissza a Kánnak, ő annál nagyobb számban küld erősítést nekünk. A katonákat szállító hajók a part mentén, véletlenszerűen kiválasztott helyen kötnek ki. A védekező japánoktól eltérően nem hozhatunk létre új hadseregeket, nem képezhetjük az embereinket, és nem rendelkezünk direkt befolyással a hozzánk beosztott erősítés felett. Valószínűleg ezek a megszorítások azért kerültek a programba, hogy a mongolok esetében az erőforrás menedzsmentről a katonai megmozdulásokra, az erőfölényre helyezzék a hangsúlyt.

A Shogun: Total War-ban szereplő eredeti Sengoku Jidai hadjáratnak immár három variációja került bele az új változatba. Ennek köszönhetően lehetőségünk van kiválasztani, hogy hol szeretnénk kezdeni a játékot, 1530-ban, 1550-ben vagy 1580-ban. A rendelkezésre álló klánok és provinciák számát a kezdőév határozza meg. 1530-ban például a provinciák nagy része még a lázadók kezében van. Mindegyik játékban beállíthatjuk, hogy mi legyen a küzdelem célja. (Minden provincia meghódítása, vagy a 60-ból a győzelemhez elegendő csak 40-et elfoglalni. Az ellenséges klánok elpusztítása, stb.) Ezek a módosítások jót tettek a programnak, mert jelentősen lerövidíthető velük a hadjárat megnyeréséhez szükséges idő.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az új stratégiai küldetések mellett, négy, taktikai képességeinket kihasználó hadjárat is bekerült a programba. Ezek Oda Nobunaga, Toyotomi Hideyoshi és Tokugawa Ieyasu történelmi személyiségek cselekményeit elevenítik fel. Mindegyik taktikai hadjárat hat csatát tartalmaz, megfelelő feladatokkal. A csaták megnyeréséhez meg kell felelnünk a követelményeknek: el kell pusztítanunk az ellenséget úgy, hogy a lovasság fele életben maradjon, vagy taktikai fontosságú épületek, várak meghódítása a cél. A negyedik történelmi taktikai hadjáratban ismét Kublai Kán kerül az utunkba négy csatán keresztül. Maguk a harcok egymástól függetlenek (azon kívül, hogy kronológiai sorrendben követik egymást), így az egyik kimenetele nem befolyásolja a pozíciónkat a másik csata kezdetekor.

Ha a stratégiai és taktikai hadjáratok nem elégítenék ki igényünket, akkor még mindig részt vehetünk öt csatajelentben, melyek közül az egyikben Japán, mint támadó lép fel a koreaiakkal szemben.

Bizonyára a Shogun rajongók örülni fognak, ha meghallják, hogy többjátékos üzemmód is van a programban, ráadásul a Scenario Editor segítségével elkészíthetjük saját küldetéseinket, szituációinkat, melyeken akár egyedül, akár másokkal együtt is részt vehetünk. A Map Editor segítségével a programba beépített 111 térképet módosíthatjuk, vagy újakat hozhatunk létre.

A Warlords Edition-be 10 új egység került. Négy japán, három mongol és három koreai. Ezek közül említésre méltó a Kensai, azaz a kardforgató. Az egység ugyan drága, de jól felhasználva komoly károkat okozhatunk vele az ellenség soraiban. A Kensai önmagában felveheti a harcot egy több főből álló ellenséges egységgel. A Battlefield Ninja-k nyílt terepen is jól tudnak rejtőzködni, ezért kiváló gyorscsapásokat lehet mérni velük ellenfelünkre, lesből. A Thunder Bomber személyében egyfajta korai gránátost kapunk, aki a szoros ellenséges formációk szétzúzására alkalmas leginkább. A mongol könnyűlovasság hihetetlenül sokoldalú, és hatásos egység. A sebesség, a pontos íjtámadások, és a közelharcban nyújtott teljesítmény halálos csapást jelent az ellenfél számára.

A programban két új épület is helyet kapott. A Strategy School-ban új tábornokokat képezhetünk Sun Tzu harcos, filozófus eszméit követve. A Drill Dojo a harcosok állóképességét javítja.

Az új lehetőségek mellett a Warlords Edition-ben javítottak a játékmeneten, és az interfészen is változtattak némileg. Nindzsákat küldhetünk az ellenséges kastélyokba, de a diplomácia is sokkal fontosabb szerepet kap. Lehetőség van már arra is, hogy meghatározzuk, hogy hová és mikor érkezzen erősítés a csatamezőn. A kikötők és a kereskedelmi hajók megjelennek a térképen, és elpusztíthatjuk azokat az egységeinket, amik már nagyon gyengék.

Várható megjelenés: 2001. május.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások