10 éves gyerekekkel bővítené VR-szolgáltatását a Meta

10 éves gyerekekkel bővítené VR-szolgáltatását a Meta

2024. július 11. 21:19, Csütörtök
A Meta bejelentette, hogy a 10 és 12 év közötti felhasználók hamarosan interakcióba léphetnek másokkal a VR-ben, ha szüleik beleegyezésével teszik ezt. Eddig a gyerekek nem tudtak csevegni vagy interakcióba lépni más felhasználókkal a Quest headsetet használva.

Egy hamarosan megjelenő frissítéssel a Meta lehetővé teszi a szülők számára, hogy egyénileg adjanak hozzá jóváhagyott kapcsolatokat, akikkel gyermekük cseveghet vagy felhívhatja őket, és meghívásokat küldhetnek vagy fogadhatnak el, hogy csatlakozzanak hozzájuk a szülők által jóváhagyott VR-élményekben. Azzal, hogy a Meta megnyitja VR-élményeit a gyerekek előtt, azt reméli, hogy ha fiatalon megismerkednek a technológiával azt eredményezheti, hogy idősebb korukban nagyobb valószínűséggel fogják használni azt. Ez segíthet a Metának abban is, hogy felvegye a versenyt más cégekkel, például a Robloxszal és a Microsoft Minecraftjával, amelyek nagyon népszerűek a fiatal felhasználók körében.

A felhasználók csak akkor válnak jóváhagyott kapcsolattartókká, ha egy szülő felveszi őket. A szülők a jóváhagyott kapcsolatokat úgy kezelhetik, hogy hozzáadják őket gyermekük listájához. A gyerekek kérhetik, hogy egy követő jóváhagyott kapcsolattá váljon, a szülőknek pedig bármikor lehetőségük van arra, hogy töröljék a jóváhagyott kapcsolatokat.

Tavaly a Meta 13-ról 10 évre csökkentette a Quest headset használatának ajánlott korhatárát. A vállalat ezután bevezette a szülők által kezelt fiókokat, amelyek a 10 és 12 év közötti felhasználók számára hozzáférést biztosítanak a Questen a kornak megfelelő VR-élményekhez. A VR viszonylag új technológia, és a használatával kapcsolatos kockázatok még mindig nem ismertek, ami a szülők, jogvédő csoportok és kutatók részéről a gyermekek biztonságával kapcsolatos aggodalmakat váltott ki.

A Meta döntése, miszerint a Quest-en a gyermekek fiókjaiba is bevezeti a közösségi funkciókat pont ellentétes a politika részéről a médiavállalatok, például a Metára, a TikTokra és a Snapchatre érkező nyomással, mert a társadalom inkább azt várná el, hogy ezek az eszközök biztonságos helyek legyenek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások