E3: Imperium Galactica III

E3: Imperium Galactica III

2001. május 21. 05:17, Hétfő
Az Imperium Galactica III a CDV elképzeléseinek megfelelően némileg szakít a hagyományokkal: az első két részhez képest sokkal nagyobb szerepet kap a taktikai űrcsata, míg a birodalomépítés és a kolonizáció a háttérbe szorul. Nem kell félni, az utóbbi elemek nem tűnnek el teljesen a játékból, viszont főként a kutatásra és a gyártásra korlátozódik majd a feladatkörük. Az űrhajók teljesen szabadon összeállíthatók lesznek, sőt már meglévőket is át tudunk majd építeni az űrdokkokban. A fegyverek láthatók lesznek majd a hajótesteken, így egy pillantásból is pontosan felmérhetjük majd egy-egy gép képességeit.

Az IG3 küldetésközpontú játéknak készül - rázoomolhatunk majd az egyes bolygókra, ahol láthatóvá válnak az elérhető missziók, amelyek közül az egyiket kiválasztva már kezdődhet is az adott pálya. Tetszetősen megvalósított űrtérkép mutatja majd a galaxist, a szektorokat, illetve a választható küldetéseket. Ezek közül néhány a cselekmény szerves része lesz, míg lesznek önálló mellékfeladatok is, amelyek végrehajtásával új űrhajókat, technológiákat vagy hősöket nyerhetünk.

Bizony, az IG3-ban hősök is lesznek. Ezek a Nem Játékos Karakterek csaták és küldetések után tűnhetnek fel, tapasztalati úton fejlődhetnek és űrhajókra vagy kolóniákra irányíthatjuk őket, hogy ott különleges képességekre tegyenek szert. Ha például egy hős sok időt tölt a zászlóshajónkon, valamilyen képességre tesz szert azzal kapcsolatban, ami azután mindig érvényesül, ha hasonló típusú űrhajó fedélzetén tartózkodik éppen. Megszerezhetünk majd idegen technológiákat is, amelyeket ráadásul zökkenőmentesen beilleszthetünk a technikai fejlődési fánkba.

Az űrhajók különböző alakzatokba rendeződhetnek a csatákban, és ezúttal ez nem csak az egységek újrarendezését jelenti majd, hanem valóban érzékelhetően módosítja is a harci tulajdonságokat. Az erőd (Fort) formációban például a hajók pajzsainak energiája összeadódik, és egy nagy védőburkot képezve veri vissza a lövedékeket. De többek között van egy speciális ostromló alakzat is, amely épp az előbb említett védekezési forma feltörésére alkalmas. A játék a Baldur's Gate-hez hasonló rendszerben megállítható lesz majd, ami ideálisnak mondható egy ilyen jellegű taktikai stratégiánál. Az IG3 állítólag már most fantasztikusan néz ki - képet sajnos nem lehet fellelni róla - az egyetlen nagy feketepontot az előzetes hírek alapján csak a többjátékos mód teljes hiánya miatt előlegezhetjük meg neki.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások