Morrowind

Morrowind

2001. június 1. 04:17, Péntek
A mutiplayer őrület közepén jó látni, hogy a klasszikus egyjátékos RPG programok sem haltak ki teljesen. A Morrowind az Elder Scroll sorozat harmadik darabja, és a nagy elődöket nem megszégyenítve lélegzetelállító kalandokat ígér. Csak a program fő cselekményét követve 40 órára kötné le az embert a szoftver, és még nem is említettem a rengeteg mellékágat!

Egy a régi jó RPG stílushoz hű játék nem is kezdődhet mással, mint a karakterképernyővel. Itt a karakter tulajdonságait adhatjuk meg (képességek, faji hovatartozás, stb.). A programban rengeteg válaszható faj van.

Ha a játékot elkezdjük egy nagyon tág, nyílt világban találjuk magunkat, és pont ez a szép az Elder Scroll programokban. A szoftver teljes szabadságot ad nekünk egy nyitott 3 dimenziós világban, ahol oda utazunk, és azt csinálunk, amit csak akarunk. Kiváló szórakozás! Épp ezért, ahelyett, hogy kötött lineáris játékra kényszerítene a program csak alkalmanként kapunk ajánlatokat a világ lakosaitól küldetések, kalandok elfogadására. Természetesen szabadon dönthetünk arról, hogy elfogadjuk-e őket vagy sem. Az időnk legnagyobb részében egyedül vagyunk, ránk van bízva, hogy melyik utat választjuk: az igazakét, vagy engedünk a sötét oldal csábításának, és tolvajok, bérgyilkosok, vagy még rosszabbak leszünk.

A harci rendszer egérorientált, mint a Jedi Knight-ban is volt. Az egér mozgásával adhatunk utasításokat a programnak arra vonatkozóan, hogy most éppen szúrni vagy vagdalkozni akarunk. A fegyver által bevihető sérülés nagysága, és a következő csapásig eltelő idő hossza attól függ, hogy milyen nehéz a fegyver és mi milyen erősek vagyunk. Ez a rendszer sokkal realisztikusabb, mint a hasonló játékokban alkalmazott megoldások.

A Morrowind varázslatai is említésre méltók, hiszen nemcsak új "trükköket" tanulhatunk meg kalandjaink során, de a már megtanultakat kombinálhatjuk is, teljesen újakat létrehozva! A lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok.

A játék egyik legizgalmasabb tulajdonsága, hogy egy szerkesztőt is kapunk hozzá. Todd Howard, vezető designer elmondta, hogy az editor megalkotásánál Stuart Smith - Adventure Construction Set nevű programja inspirálta, egy 80-as évekbeli szoftver, mellyel egy teljesen új világot lehetett felépíteni.

Nem is akármilyen szerkesztőt kapunk! A team ugyanis először ezt az editor készítette el, majd ezzel alkották meg a Morrowind-et! A CD-re pedig ugyanez az alkalmazás kerül fel! Az editor áttekinthető, és a hagyományos egérvezérlet Windows kezelőfelületet használja. Az általunk szerkesztett világ szelete az egyik sarokban, 3 dimenzióban is megjelenik. Az új világ gyakorlatilag minden része szabadon modifikálható, és az eredeti program is bővíthető.

Ha módosítunk a Morrowind-en, változtatásaink nem írják felül az eredeti kódot, hanem mint plug-inek kerülnek be a programba. A játékos annyi plug-int tölthet be, amennyit csak akar, és ha változtatott valamit az eredeti játékon, és kéri a kiegészítő betöltését, akkor a szoftver az abban megadott módosításokat érvényesíti a Morrowind világában, de nem írja felül a kódot.

A játék grafikája a sorozat legjobbja. A felbontás nagyságán növeltek, szebbek a 3D effektusok, teljesen átdolgozták a városok és az épületek megjelenését. A karakterek arcán látható tetoválások "gyönyörűek".

A játékot a negyedik negyedévre ígérik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások