Star Trek: Bridge Commander

Star Trek: Bridge Commander

2001. június 28. 21:07, Csütörtök


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Totally Games

Rendszer Követelmények: Még nincs adat
Hasonló játékok: Star Trek: Klingon Academy
Kategória: Űrszimulátor
Megjelenés: 2001 október


Azt hiszem minden Star Trek rajongó itthon és külföldön egyaránt várt már egy olyan programra, melyben végre virtuálisan elnyúlhatunk egy nagy Galaxis, vagy Sovereign osztályú mélyűr kutató (mint a U.S.S Enterprise NCC-1701-D) vagy "hadihajó" (mint a U.S.S Enterprise NCC-1701-E) kapitányi székében, és magunkhoz ragadhatjuk az irányítást. Sajnos még egy kis türelemre azért szükség lesz, mert a Star Trek Bridge Commander megjelenését elhalasztották, így be kell érnünk azokkal a képekkel és videókkal, melyek az Interneten fel-felbukkannak a programról. Hogy tovább fokozzuk a rajongók érdeklődését, íme egy előzetes az egyik leginkább várt Star Trek játékról.

Klikk ide!    Klikk ide!

A kerettörténet:
A kerettörténet szerint első tisztként szolgálunk a Csillagflotta U.S.S Icarus nevű Galaxis osztályú hajóján. Egyik kutatómissziónk során egy titkos fegyver elpusztítja a közelünkben található napot. A robbanás sajnálatos módon megsemmisíti kapitányunk űrkompját is, aki éppen külső méréseket végzett. Rangidős tisztként mi vesszük át a hajó irányítását, nekünk kell a végére járnunk a különös esemény mögött megbúvó rejtélynek. A feladat egyértelmű: derítsük ki, hogy ki készítette az új fegyvert, és akadályozzuk meg következő bevetését. Ahogy a cselekmény szálai bonyolódnak, egyre több titokra derül majd fény. Kalandjaink során a Star Trek sorozatokból jól ismert fajokkal is össze fogunk futni, akik nem feltétlen lesznek túl barátságosak velünk. Klingonok, cardassiaiak, romulánok, ferengik és egy új létforma képviselői akadályoznak, vagy éppen segítenek majd nekünk megoldani a rejtélyt. Később irányítanak át bennünket a U.S.S Sovreign, Sovereign osztályú hajó kapitányi székébe. A Sovereign az Enterprise-E prototípusa, amit a Csillagflotta időközben továbbfejlesztett és megerősített. A Tanács szerint egy erősebb hajó, és egy, az előzményeket jól ismerő kapitány jelenléte szükséges a térségben, ezért továbbra is bennünket bíznak meg az eset kivizsgálásával...

A több mint 30 küldetés során a Star Trek filmek szellemiségének megfelelően a diplomácia, a segítségnyújtás, a kutató és felfedező missziók kerülnek előtérbe, melyek, ha nincs más kiút, nem mentesek a fegyveres összecsapásoktól sem. A küldetések nincsenek egymástól határozottan különválasztva, így nem szakad meg a játékmenet. Kalandjaink során a TNG sorozatból ismert Pickard kapitány és Data segítenek nekünk, adnak tanácsokat, illetve a program elején ők tanítanak be bennünket.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az új fajt meglehetősen nagy titok lengi körül. Mivel a játék egyik fő célja, hogy kiderítsük kik ezek a lények, és mit akarnak, a készítők nem szívesen árulnak el részleteket róluk. Annyit tudni lehet, hogy az űr egy titokzatos részének, az Örvénynek a lakói. Az Örvény a Klingon, a Cardassiai, és a Romulán Birodalmak között található. Jellegzetessége, hogy a nagyfokú radioaktivitás miatt a terület rendszerei és bolygói más fajok számára lakhatatlanok. Az új faj technológiailag fejlett, űrhajóik különleges hajtóműveik segítségével teleportálni is képesek.

A programot készítő Totally Games azt szeretné elérni, hogy a programmal játszva pont olyan érzésünk legyen, mintha egy interaktív STTNG epizódot látnánk. Ennek érdekében a munkálatokban aktívan részt vesz a Paramount Filmstúdió és D.C. Fontana is, a TOS egyik veterán történetírója. A filmszerűséget a gyönyörű kezdő, és átvezető animációk is biztosítják, melyek egy része előre renderelt, míg másokat valósidőben számol a program.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az élet a hídon pont olyan lesz, mint azt a sorozatban láthattuk. A rendkívül jól képzett legénység kapitánya a játékos. Nekünk kell kommunikálnunk velük, parancsokat adnunk, és ezáltal előremozdítani az eseményeket. A legénység minden egyes tagja saját személyiséggel rendelkezik. A híd él: emberek jönnek-mennek, jelentéseket adnak át egymásnak, szakmai viták támadnak. A Galaxis és a Sovereign osztályú hajók hídjai rendkívül részletesen kidolgozottak. A riadó fokától függően a híd megvilágítása megváltozik, illetve ha sérülések érik a burkolatot lélegzetelállító speciális effektusok szem-, és fültanúi lehetünk a hídon. A falakban húzódó vezetékekből füst csap ki, a konzolok vibrálnak, szikráznak, kisebb robbanások történnek a hídon, a tisztek elesnek. A segítségre szorulókhoz odarohannak társaik, felsegítik őket. Az ígéretek szerint drámai pillanatok elé néz a játékos.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások